دبیر قرارگاه مقابله با کرونا مطرح کرد؛

تاکید بر ضرورت برنامه‌ریزی ستادهای استانی برای مبارزه با کرونا

تهران (پانا) - دبیر قرارگاه عملیاتی مقابله با کرونا با تشریح آخرین وضعیت رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در استان‌های مختلف، بر ضرورت برنامه‌ریزی ستادهای استانی مبارزه با کرونا در جهت افزایش میزان رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی تاکید کرد.

کد مطلب: ۱۱۸۶۰۱۸
لینک کوتاه کپی شد
تاکید بر ضرورت برنامه‌ریزی ستادهای استانی برای مبارزه با کرونا

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت کشور، بابک دین پرست با بیان اینکه رعایت پروتکل‌های بهداشتی تا زمان همه‌گیری واکسن کرونا تنها راهکار پیش‌رو برای مهار بیماری کروناست؛ خاطرنشان کرد: براساس گزارش وزارت بهداشت، میانگین رعایت پروتکل‌های بهداشتی در اماکن عمومی، در بازه زمانی ۱۵ تا ۲۲ اردیبهشت ماه، در کشور، حدودا ۶۵ درصد بوده است.

به گفته دبیر قرارگاه عملیاتی کرونا میزان رعایت پروتکل‌ها در استان‌های سیستان و بلوچستان و آذربایجان غربی، بین ۴۲ تا ۴۹ درصد بوده است. همچنین استان سیستان و بلوچستان با رعایت ۴۲ درصد پروتکل‌های بهداشتی در اماکن عمومی بعنوان آخرین و استان زنجان با ۸۲ درصد، در صدر استان‌ها قرار دارد.

دین‌پرست ادامه داد: رعایت پروتکل‌های بهداشتی در بازه زمانی ۱۵ تا ۲۲ اردیبهشت ماه، در ۱۶ استان آذربایجان شرقی- ایلام- البرز- بوشهر- خراسان شمالی- خراسان رضوی- خوزستان - چهارمحال و بختیاری- کردستان- کهگیلویه و بویراحمد- گیلان- گلستان- لرستان- همدان- هرمزگان و مازندران، بین ۵۰ تا ۶۳ درصد بوده است.

وی افزود: میانگین رعایت پروتکل‌های بهداشتی در بازه زمانی ۱۵ تا ۲۲ اردیبهشت ماه، در استان‌های اصفهان- تهران- خراسان جنوبی- فارس- قم- کرمانشاه- کرمان و مرکزی بین ۶۴ تا ۷۲ درصد بوده است. در این مدت میزان رعایت پروتکل‌ها دراستان‌های اردبیل- زنجان - قزوین- سمنان و یزد، بین ۷۳ تا ۸۲ درصد بوده است.

دین‌پرست در ادامه با اشاره به اهمیت رعایت بهداشت فردی در اماکن عمومی گفت: دربازه زمانی ۱۵ تا ۲۲ اردیبهشت ماه در کشور، میانگین رعایت پروتکل‌های بهداشتی در این بخش حدودا ۶۷ درصد بوده است. میزان رعایت پروتکلها در سه استان سیستان و بلوچستان با ۴۸ درصد، آذربایجان غربی با ۵۰ درصد و چهارمحال و بختیاری با ۵۸ درصد بوده است در حالی که استان‌های زنجان با ۸۳ درصد، سمنان با ۸۰ درصد و اردبیل با ۷۶ درصد، در صدر جدول این گروه از استان‌ها قرار دارند.

معاون وزیر کشور با بیان اینکه میانگین استفاده از ماسک در اماکن عمومی در این مدت ۶۶ درصد بوده است، خاطرنشان کرد: سه استان سیستان و بلوچستان با ۴۲ درصد، آذربایجان غربی با ۵۱ درصد و گلستان با ۵۵ درصد، در انتهای جدول استان‌هایی قرار دارند که نسبت به استفاده از ماسک در اماکن عمومی اقدام کردند و استان‌های زنجان با ۸۳ درصد، یزد با ۸۲ درصد و سمنان با ۷۸ درصد، در صدر جدول این گروه از استان‌ها قرار دارند.

وی میانگین رعایت فاصله‌گذاری در اماکن عمومی در این بازه زمانی را ۶۴ درصد عنوان کرد و افزود: سه استان سیستان و بلوچستان با ۴۲ درصد، آذربایجان غربی با ۴۹ درصد و گلستان با ۵۴ درصد، در انتهای جدول استان‌هایی قرار دارند که نسبت به رعایت فاصله‌گذاری در اماکن عمومی، اقدام و استان‌های زنجان با ۸۲ درصد، یزد با ۸۱ درصد و سمنان با ۷۸ درصد، در صدر جدول این گروه از استان‌ها قرار دارند.

دین‌پرست افزود: طبق گزارش متخصصین بهداشتی میانگین رعایت تهویه مناسب در اماکن عمومی ۶۷ درصد بوده است. در این زمینه سه استان سیستان و بلوچستان با ۴۶ درصد، آذربایجان غربی با ۵۶ درصد و گلستان با ۵۷ درصد، در انتهای جدول استان‌هایی قرار دارند که نسبت به رعایت تهویه مناسب در اماکن عمومی اقدام و استان‌های زنجان با ۸۳ درصد، سمنان با ۷۹ درصد و قزوین با ۷۸ درصد، در رتبه‌های نخست این گروه از استان‌ها قرار دارند.

معاون اقتصادی وزیر کشور درخصوص آخرین وضعیت کشوری نتایج اقدامات ناشی از تشدید بازرسی‌ها در بازه زمانی ۱۵ تا ۲۲ اردیبهشت هم گفت: از مجموع تعداد کل سه میلیون و ۵۷۷ هزار و ۸۰۷ مرکز تهیه، توزیع و عرضه و فروش مواد غذایی، اماکن عمومی و واحدهای کارگاهی، تعداد د ۲۵۹ هزار و ۳۳۳ واحد مورد بازرسی واقع شده‌اند. در این بازرسی‌ها؛ ۳۱ هزار و ۸۷۴ مورد منجر به دادن تذکر و معرفی به مراجع قضایی شده و ۱۷۴۱ مورد نیز پلمپ صورت پذیرفته است.

وی گفت: میانگین رعایت پروتکل‌های بهداشتی در اماکن عمومی از حدودا ۶۲ درصد در بازه زمانی اول تا هشتم اردیبهشت ماه، به قریب ۶۵ درصد، در بازه زمانی ۱۵ تا ۲۲ اردیبهشت ماه، افزایش یافته است که با میانگین ۹۵ درصدی مورد انتظار فاصله زیادی داشته و ضرورت دارد که ستادهای استانی مبارزه با بیماری کرونا و بویژه کمیته نظارت وزارت بهداشت، اهتمام بیشتری در راستای نظارت بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی و برخورد قانونی با ناقضین آن معمول دارند.

دبیر قرارگاه عملیاتی مقابله با کرونا اضافه کرد: در طول سه هفته اول اردیبهشت ماه، دو استان سیستان و بلوچستان با افزایش میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی از ۲۳ درصد به ۴۲ درصد، کماکان در رتبه ۳۱ کشوری و آذربایجان غربی با ارتقای میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی از ۴۵ درصد به ۴۹ درصد، همچنان در رتبه ۳۰ جدول استان‌های کشور قرار دارد و ستادهای مبارزه با بیماری کرونا در این دو استان که ماه‌هاست در انتهای جدول استانی جای گرفته‌اند.

وی افزود: میزان رعایت برخی از شاخص‌ها در این دو استان، حتی حدود ۵۰ درصد استان‌های موفق در این حوزه می‌باشد، به همراه دیگر استان‌ها که سطح رعایت پروتکل‌های بهداشتی در آنها، با میانگین کشوری و سطح مورد انتظار فاصله جدی دارند، بایستی با جدیت و برنامه‌ریزی مناسب، نسبت به شناسایی نقاط ضعف موجود و برداشتن گام‌های موثر در جهت جبران عقب افتادگی‌های موجود اقدام کنند.

دین‌پرست همچنین به افزایش ناچیز میانگین رعایت بهداشت فردی در اماکن عمومی، از ۶۵ درصد در بازه زمانی اول تا هشتم اردیبهشت ماه، به ۶۸ درصد در بازه زمانی ۱۵ تا ۲۲ اردیبهشت ماه، اشاره کرد و گفت: میانگین استفاده از ماسک در اماکن عمومی، از ۶۲ درصد در بازه زمانی اول تا هشتم اردیبهشت ماه، به ۶۶ درصد در بازه زمانی ۱۵ تا ۲۲ اردیبهشت ماه، افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه میانگین رعایت فاصله‌گذاری در اماکن عمومی هم از ۶۱ درصد در بازه زمانی اول تا هشتم اردیبهشت ماه، به ۶۵ درصد در بازه زمانی ۱۵ تا ۲۲ اردیبهشت ماه، افزایش یافته است، تصریح کرد: در بخش رعایت تهویه مناسب در اماکن عمومی هم شاهد رشد بسیار ناچیز هستیم و در این خصوص میانگین رعایت تهویه مناسب در اماکن عمومی از ۶۳ درصد در بازه زمانی اول تا هشتم اردیبهشت ماه، به ۶۷ درصد در بازه زمانی ۱۵ تا ۲۲ اردیبهشت ماه، افزایش یافته است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار