رئیس دانشکده علوم پزشکی نیشابور:

طی۷ سال در نیشابور به اندازه ۱۰۳ سال گذشته تخت بیمارستانی ایجاد شده است

نیشابور ( پانا )- رئیس دانشکده علوم پزشکی نیشابور در ابتدای بیست و پنجمین آیین پوشش ره سلامت بیان کرد به جرات می‌توان گفت که طی۷ سال به اندازه ۱۰۳ سال گذشته تخت بیمارستانی در تاریخ نیشابور ایجاد شده است.

کد مطلب: ۱۱۸۶۰۰۵
لینک کوتاه کپی شد
طی۷ سال در نیشابور  به اندازه ۱۰۳ سال گذشته تخت بیمارستانی ایجاد شده است

به گزارش روابط عمومی علوم پزشکی نیشابور، رئیس دانشکده علوم پزشکی نیشابور در ابتدای بیست و پنجمین آیین پوشش ره سلامت که با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور و هیئت همراه برگزار شد، گفت: امروز دانشکده علوم پزشکی نیشابور با ۳ هزار و۴۵۰ پرسنل به شهرستان ۵۴۰ هزار نفری نیشابور خدمت رسانی می کند و در حال حاضر ۸۰ پزشک عمومی، ۱۶۰ متخصص و ۶۳ عضو هیئت علمی در مجموعه علوم پزشکی نیشابور مشغول به فعالیت و خدمت رسانی به شهروندان هستند.

محسن عظیمی نژاد تصریح کرد: شهرستان نیشابور در حال حاضر دارای ۵۶ مرکز جامع سلامت، ۳۵ پایگاه سلامت، ۲۵ پایگاه اورژانس (۹ پایگاه شهری‌ و ۱ پایگاه هوایی) و ۲ کلینیک تخصصی است و در مدتی که خدمتگزار مردم نیشابور بوده ام، حوزه بهداشت و درمان نیشابور، تغییرات معناداری یافته است؛ بطوریکه از سال 1389 تا سال 1393، مجموع تخت های بیمارستانی نیشابور ۳۲۰ تخت بود؛ اما هم اکنون نیشابور دارای ۶۲۰ تخت بیمارستانی است و اگر توقف یک و نیم ساله ساخت بیمارستان سوم نیشابور اتفاق نمی افتاد، به جرات می توانم بگویم که در طی این ۷ سال به اندازه ۱۰۳ سال گذشته تخت بیمارستانی در تاریخ نیشابور ایجاد شده بود.

عظیمی نژاد افزود: ما در حوزه آموزش و تحقیقات تا سال ۸۸ تنها یک رشته پرستاری در نیشابور داشتیم؛ اما در حال حاضر ۱۱ رشته و ۹۵۰ دانشجو داریم. همچنین یک واحد خوابگاه دانشجویی نداشتیم؛ اما امروز با افتخار می گویم که خوابگاه دخترانه با ظرفیت ۳۰۰ دانشجو را با استانداردهای لازم و معماری بسیار زیبا و ارزنده احداث کرده ایم.

رئیس دانشکده علوم پزشکی نیشابور با اشاره به نبود فضای آموزشی لازم تا سال ۹۳ در این دانشکده گفت: تا پیش از سال ۹۳ حتی یک متر فضای آموزشی هم در دانشکده علوم پزشکی نیشابور وجود نداشت؛ اما اکنون بالغ بر ۱۵ هزار متر مربع، فضای آموزشی در اختیار داریم و پردیس دانشکده علوم پزشکی نیشابور امروز با مساحت ۳۰ هکتار مورد بازدید وزیر قرار گرفت.

وی افزود: تا قبل از سال ۹۳ هیچ واحد ارائه دهنده خدمات تخصصی در نیشابور نداشتیم، اما اکنون به لطف وزارت بهداشت و خیران نیک اندیش این خطه، ۳۶۰۰ نفر خدمات تخصصی دریافت کرده اند. همچنین پیش از این نیشابور تنها دارای ۱ دستگاه سی تی اسکن در بیمارستان ۲۲ بهمن بود و امروز جزو افتخارات ماست که اعلام کنیم هر دو بیمارستان حکیم و ۲۲ بهمن نیشابور مجهز به دستگاه سی تی اسکن ۱۶ اسلایس هستند و دستگاه تشخیصی ام آر آی نیز امروز افتتاح خواهد شد. لازم به ذکر است که مرکز درمانی عطار در بیمارستان ۲۲ بهمن که ابتدا به عنوان معاونت بهداشت نیشابور مورد استفاده قرار می گرفت؛ با مساحت ۱۸۰۰ متر مربع و در طی کمتر از ۵ ماه تغییر کاربری یافت و آماده بهره برداری قرار گرفت. بخش شیمی درمانی نیز در این مرکز درمانی آغاز به فعالیت کرد.

عظیمی نژاد در ادامه سخنرانی خود، در خصوص سایر پروژه های انجام شده این دانشکده گفت: توسعه بخش اورژانس مرکز آموزشی پژوهشی و درمانی بیمارستان حکیم نیشابور با مساحت ۴۲۰۰ متر مربع و با صرف هزینه ۱۴ میلیارد تومان به بهره برداری رسیده است و یکی از اقدامات ارزشمند در ابتدای پاندمی کرونا، اضافه شدن ۸۰ تخت بیمارستانی به بیمارستان حکیم با همکاری فرماندار شهرستان بود. همچنین مرکز تخصصی جنین و ناباروری شمس شرق با ۲۸۰۰ متر مربع و با هزینه ۹ میلیارد تومان اعتبار دولتی و ۶۵۰ هزار یوروی برادران شمس شرق وارد عرصه خدمت شده است. بخش مگا آی سی یو نیز برای اولین بار در نیشابور امروز به افتتاح خواهد رسید و با قابایت ارائه خدمت به ۵۰ بیمار نیازمند مراقبت های ویژه به طور همزمان، وارد عرصه خدمت خواهد شد.

وی همچنین از تجهیز ۲ دستگاه اکسیژن‌ساز ۶۰۰ لیتری و یک تانک اکسیژن سیار خبر داد و مجموع اعتبارات صرف شده در راستای تجهیز دستگاه های اکسیژن را ۱۰ میلیارد تومان عنوان کرد.

عالی ترین مقام حوزه سلامت شهرستان نیشابور با بیان اینکه در سال گذشته ۲۰۰ میلیارد تومان پروژه در حوزه سلامت و بهداشت این شهرستان به ثمر رسیده و امروز نیز چندین پروژه دیگر به ارزش ۱۰۵ میلیارد تومان توسط وزیر محترم بهداشت کشور به افتتاح خواهد رسید، گفت: از ابتدای پاندمی کرونا در نیشابور ۹۰۲۰ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در بیمارستان های ما بستری شده اند و ۶۶۷ فوتی قطعی ناشی از کرونا در این شهر به ثبت رسیده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار