استقبال مخاطب از جشنواره فیلم زمین در هاشور

تهران (پانا) - فرزاد توحیدی معتقد است برخی دولتمردان که شعار طرفداری از محیط زیست سر می‌دهند اما در عملکرد آن‌ها این امر مهم دیده نمی‌شود.

کد مطلب: ۱۱۸۵۸۷۷
لینک کوتاه کپی شد
استقبال مخاطب از جشنواره فیلم زمین در هاشور

به گزارش روابط عمومی جشنواره فیلم زمین، فرزاد توحیدی بخش سینمای ایران در جشنواره فیلم زمین درباره استقبال مخاطبان از فیلم‌های جشنواره زمین در سامانه هاشور گفت : جشنواره فیلم زمین اولین دوره ای است که برگزار می‌شود و موضوعیت جشنواره نیز توسعه پایدار است که یکی از سه رکن توسعه پایدار محیط زیست است . جشنواره محیط زیستی که قبلا در ایران برگزار می‌شد جشنواره فیلم سبز بود که تجربه برگزاری آن را به صورت غیرمجازی داشتیم اما به جرات می‌توان گفت اولین دوره جشنواره فیلم زمین نسبت به جشنواره‌های محیط زیستی مورد استقبال بیشتری قرار گرفته است.
توحیدی در ادامه درباره ارائه خدمات رسانی به جشنواره‌ها نیز بیان کرد: جشنواره « سینما حقیقت » ، « جشنواره فیلم کوتاه تهران» «سلفی ۲۰»،«من و کرونا»، «جشنواره عروسکی» ،«جشنواره رضوی»و«جشنواره یادگار»جشنوارهایی بودند که در شرایط کرونایی در سامانه هاشور برگزار شدند و خوشبختانه از پس آن به راحتی برآمدیم و در این چند روز که جشنواره فیلم زمین آغاز شده نیز با مشکلی مواجه نشدیم.
وی در ادامه اظهار کرد: جشنواره‌ها یک حرکت فرهنگی هستند و پلتفورم « هاشور» رویکردی فرهنگی دارد . تفاوت اساسی ما با دیگر پلتفرم‌ها همین دغدغه فرهنگی بوده است . بنابراین جشنواره فیلم زمین که هم رویکردی فرهنگی دارد و هم به محیط زیست ارتباط دارد برای ما جای خوشحالی دارد که در آن سهیم باشیم .
مدیر سامانه هاشور تصریح کرد: جهان در این یک سال و نیم گذشته متفاوت شده است و بسیاری از جشنواره‌های درجه یک دنیا هم به صورت مجازی برگزار شد بنابراین درچنین شرایطی برگزاری چنین جشنواره‌هایی از طریق پلتفرم ها یک ضرورت است زیرا جهان پس از کرونا و جهان دیگری شده است . قطعا با امکاناتی که فضای مجازی در اختیار فعالیت‌های مختلف گذاشته است ، در این دوران استفاده از پلتفرم‌ها بسیار ضروری است و بعد از حل همه گیری کرونا نیز این سهم پلتفرم‌ها پابرجا خواهد ماند. به دلیل اینکه این فضا ، تمرکز زدایی می‌کند و مخاطبان می‌توانند در هر جایی از کره خاکی رویدادهای مختلف را دنبال کنند .
توحیدی در پاسخ به این سوال که چرا در کشور ما آنطور که باید و شاید به محیط زیست اهمیت داده نمی شود و به نوعی بودجه مناسبی برای ساخت فیلم با موضوع محیط زیست درنظر گرفته نمی‌شود ، پاسخ داد : صرفا اینطور نیست که فقط در کشور ما به محیط زیست اهمیت داده نمی‌شود ؛ چهار سال تجربه ترامپ را داشتیم که سیاست‌هایش بلاهای زیادی بر سر محیط زیست در دنیا درآورده است و همچنین ما در کشور خودمان کم بلا سر محیط زیست نمی‌آوریم که این موضوع چند وجه دارد ؛ ابتدا آنکه فرهنگ سازی نشده است و دوم مردم هنوز آگاهی درستی درباره اهمیت محیط زیست ندارند.
وی در ادامه افزود: البته برخی سازمان‌های مردم نهاد فعالیت‌های خوبی در اینباره انجام داده اند اما امروز با آن نقطه آرمانی بسیار فاصله داریم. نکته قابل توجه این است که مقامات خود را طرفدار محیط زیست می‌دانند و شعار آن را سر می‌دهند اما متاسفانه عملکردی که از آن ها می‌بینیم متفاوت است .
توحیدی در پایان گفت: در تمام حوزه‌هایی که فیلم مستند می‌تواند کارآیی داشته باشد به مساله بودجه کم بها داده می شود و در سینمای داستانی هم به دلیل عدم فرهنگ سازی توجه به این مقوله کمتر از سینمای مستند است .
جشنواره فیلم زمین از 25 اردیبهشت ماه به دبیری فرهاد توحیدی آغاز شده و تا 31 اردیبهشت ماه به ضکل مجازی ادامه خواهد داشت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار