دست‌های مهربان معلم بیرمی مانع از ترک تحصیل ۳ هزار دانش‌آموز شد

تهران (پانا) - یک زوج فرهنگی اهل بیرم استان فارس، 4 سال است که با حمایت از دانش‌آموزان بی‌بضاعت و کم برخوردار مانع از ترک تحصیل آن‌ها می‌شوند.

کد مطلب: ۱۱۸۵۸۴۷
لینک کوتاه کپی شد
دست‌های مهربان معلم بیرمی مانع از ترک تحصیل ۳ هزار دانش‌آموز شد

مریم احمدی _ طرح پویش خیریه و مردمی دست‌های مهربان برای چهارمین سال متوالی و با هدف حمایت از تحصیل دانش‌آموزان ارزشمند اما کم برخورداری که تحت پوشش هیچ نهادی نیستند و بیم آن می‌رود که به واسطه فقر مالی از تحصیل باز بمانند به نیت خدمت رسانی بیمه نسبت به این قشر از دانش‌آموزان در معرض آسیب و ساکن در مناطق محروم اقدام به جمع آوری کمک‌های نقدی و هدایایی از قبیل نوشت افزار و پوشاک و ... تشکیل شده است.

اصغر خلیلیان و همسرش هر 2 فرهنگی هستند و در بیرم زندگی می‌کنند، معلمانی که اجازه ندادند دانش‌آموزی در محل زندگی‌شان به دلیل نداشتن بضاعت مالی از تحصیل کناره‌گیری کند.

خلیلیان اجرای پویش دست‌های مهربان را درباره دانش‌آموزانی عنوان کرد که از طریق هیچ نهادی حمایت نمی‌شوند و بسیاری از آنها به دلیل مشکلات مالی از تحصیل بازمی‌مانند.

به گفته این معلم خیر، سال تحصیلی ۹۷-۹۶ تعداد ۳۰۰ دانش‌آموز با هزینه ۸۰ میلیون تومان حمایت شدند. همچنین در سال تحصیلی ۹۸-۹۷ تعداد ۶۵۰ دانش‌آموز با هزینه ۱۵۰ میلیون تومان حمایت شده و در سال تحصیلی ۹۹-۹۸ تعداد ۷۰۰ دانش‌آموز با هزینه ۱۶۰ میلیون تومان تحت حمایت قرار گرفته‌اند.

یعنی به طور کلی تاکنون ۲۸۵۰ دانش‌آموز در 4 سال از طرق مختلف از جمله پرداخت کمک هزینه تحصیل، تهیه نوشت‌افزار، تهیه کتاب، تبلت و... در این منطقه مورد حمایت قرار گرفته‌اند، همچنین در این مدت بسته‌های غذایی نیز برای کمک به خانواده این دانش‌آموزان به همت کمک‌های مردمی تهیه و توزیع شده است.

به سراغ اصغر خلیلیان معلمی با سابقه 13 سال خدمت در آموزش و پرورش که خود اهل بیرم استان فارس است رفتیم. وی در گفت‌وگو با پانا درباره راه اندازی این پویش اظهار کرد: «در ابتدای سال تحصیلی گذشته در ماه‌های شهریور و مهر تعداد ۹۳۳ لوازم التحریر در ۴۶ مدرسه از بخش بیرم بخش چاهورز و دهستان خلیلی به ارزش یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال توزیع شد که سهم مشارکت کمیته امداد امام خمینی بیرم ۳۰۰ میلیون ریال بوده که به صورت کالا تقدیم پویش شد.»

وی افزود: «در آبان ماه و با هماهنگی سپاه بیرم (بسیج دانش‌آموزی شهید حسین فهمیده) ۱۵۰ بسته نوشتار در قالب مشق احسان و به یاد سردار دل‌ها شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی به ارزش ۴۰۰ میلیون ریال در مدارس بخش بیرم اهدا شد.»

خلیلیان اضافه کرد: «با توجه به بیماری کرونا و تعطیلی مدارس که ناچاراً آموزش از طریق فضای مجازی دنبال شد در طول سال تحصیلی ۳۲ دستگاه تلفن همراه به ارزش تقریبی یک میلیارد ریال به دانش‌آموزان مدارس بخش بیرم اهدا شد. از ابتدای سال تاکنون نیز جامعه فرهنگیان نیک اندیش مبلغ ۱۴۰ میلیون ریال به صورت ماهانه به حساب پویش واریز کردند. در زمینه‌های تامین پوشاک، شارژ اینترنت و اهدای تلویزیون نیز ۱۵۰ میلیون ریال به خانواده‌های کم برخوردار و دانش‌آموزان کمک شد.»

این معلم نیکوکار ادامه داد: «اقدام اخیر پویش نیز توزیع ۱۳۵ بسته رمضانیه در اوایل ماه مبارک رمضان به ارزش ۲۵۰ میلیون ریال بود که تقدیم خانواده‌ها شد مبلغ 50 میلیون ریال نیز به صورت وقف در گردش و در اختیار یک زوج جوان برای تشکیل خانواده است.»

وی با بیان اینکه با مشارکت همسرم که او نیز 20 سال سابقه آموزش و پرورش دارد در این پویش شرکت داریم گفت: «این پویش یک پویش مردمی است که مردم از آن حمایت زیادی کردند خیری به نام «حسین مهتر» نیز در این مسیر به من و همسرم کمک زیادی کرده است که باید از او تشکر کنم.»

خلیلیان در پایان با اشاره به اینکه در بیرم تعداد زیادی دانش‌‌آموز نیازمند داریم از مشارکت و استقبال زیاد دانش‌‌‌آموزان گفت که امسال هزار و 200 دانش‌آموز در 7 شهرستان در این پویش شرکت داشتند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار