زینب محمدجعفر ی*

برگزاری امتحان حضوری آن قدر‌ها هم که فکر می‌کردیم مشکل نبود

امتحانات نهایی دانش‌آموزان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی به صورت حضوری در مدارس پیشوا آغاز شده است.

کد مطلب: ۱۱۸۵۷۲۱
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری امتحان حضوری آن قدر‌ها هم که فکر می‌کردیم مشکل نبود

برای امتحان آماده بودیم ولی استرس رعایت پروتکل‌های بهداشتی در این اوضاع کرونایی باعث می‌شد نتوانیم به اندازه‌ کافی تمرکز داشته باشیم. این روزها که همه چیز مجازی است، کمی سخت بود شرکت در امتحانات حضوری، صبح راس ساعت مقرر به حوزه برگزاری امتحانات رفتیم.

دانش‌آموزان وارد حیاط مدرسه می‌شدند. برخی مثل من نگران بودند. در ابتدای ورود، وسایل ضدعفونی دست مهیا بود و البته ماسک هم برای کسانی که ممکن بود ماسک نداشته باشند. مراقبان سلامت با تب‌سنج روی پیشانی، درجه حرارت بدن ما را اندازه گرفتند و یک به یک وارد محل برگزاری امتحان شدیم و با توجه به شماره داوطلبی روی صندلی مخصوص به خود نشستیم.

نفس عمیقی کشیدم و سعی کردم آرامش خودم را حفظ کنم تا بتوانم تمرکز از دست‌رفته را بازگردانم. مسئولان برگزاری امتحان، نکاتی را در مورد امتحانات و موارد بهداشتی گوشزد کردند؛ سوالات بین دانش‌آموزان توزیع شد و با پخش آیاتی از قرآن و ذکر صلوات شروع به نوشتن کردیم.

در حین برگزاری امتحان، ما را با آلبوم عکس و اطلاعتش مطابقت دادند. دیگر زمان امتحان رو به اتمام بود، که مسئولان آموزش و پرورش هم آمدند تا از برگزاری درست امتحانات اطمینان حاصل کنند.

سعید تاجیک مدیر آموزش و پرورش شهرستان پیشوا، محمد هداوند معاون آموزشی به همراه حسین اردستانی مسئول حراست با برخی دانش‌آموزان صحبت کردند و در مورد حذفیات و میزان سختی امتحان و شرایط برگزاری از دانش آموزان پرسیدند.

با این که همه سوالات را جواب داده بودم اما هوای مطبوع و خنک که به واسطه روشن بودن کولرهای گازی ایجاد شده‌بود مانع از آن می‌شد که جلسه امتحان را ترک کنم ولی باید می‌رفتم تا برای امتحان بعدی آماده شوم. برخاستم و پاسخ‌نامه را به مراقبان تحویل دادم. با تمام استرسی که برای امتحان امروز داشتم اما به بهترین نحو تمام شد. برگزاری امتحانات حضوری آن‌قدرها هم که فکر می‌کردیم مشکل نبود.

خبرنگار دانش‌آموز*

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار