برگزاری نشست هم اندیشی کارشناسان اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش خراسان رضوی

مشهد(پانا)- نشست هم اندیشی کارشناسان اطلاع رسانی و روابط عمومی به مناسبت "روز ملی ارتباطات و روابط عمومی" با حضور جمعی از معاونین مدیرکل و روسای ادارات آموزش و پرورش استان برگزار شد.

کد مطلب: ۱۱۸۵۶۴۷
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری نشست هم اندیشی کارشناسان اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش خراسان رضوی

ه گزارش روابط عمومی آموزش و پرورش خراسان رضوی، علی ابری اول در این جلسه ضمن تبریک 27 اردیبهشت ماه روز ملی ارتباطات و روابط عمومی گفت: این روز فرصتی است تا نقش و جایگاه روابط عمومی را به عنوان هنر هشتم مرور کنیم، امروزه نقش روابط عمومی ها در کمک به تصمیم گیری های مدیریتی و استراتژیک یک سازمان نقشی قابل توجه است، نقش روابط عمومی به عنوان ابزار مدیریتی برای فعالیت های حرفه ای، علمی و الکترونیکی‌ از مشخصه های جدید روابط عمومی در عصر ارتباطات است.

وی با بیان اینکه اهمیت جایگاه روابط عمومی در عصر ارتباطات و در دورانی که اطلاع‌ رسانی در همه ی عرصه‌ها پیشتاز است دوچندان شده است، به گونه ای که موفقیت سازمان‌ها، ادارات و شرکت‌ها و دوام شان در عرصه‌ها و فعالیت های تخصصی به عملکرد روابط عمومی‌های آن‌ها وابسته است اظهار داشت:روابط عمومی مدون و برنامه ریزی شده یکی از ابزارهای قوی مدیریت افکار است، روابط عمومی به عنوان اصلی ترین حلقه ارتباط بین مدیران و کارکنان، مسئولیت خطیری در فرآیند دسترسی مدیران و افکار جمعی کارکنان دارند، به همین دلیل توجه ویژه به روابط عمومی به عنوان نهادی که می تواند به صورت نظام مند، برنامه ریزی شده و سنجیده در جهت ایجاد، حفظ و گسترش تعامل و تفاهم مدیران با کارکنان اقدام کند، بسیار حائز اهمیت است.

در ابتدای جلسه حسین باری مدیر حراست آموزش و پرورش خراسان رضوی با بیان اینکه نقش روابط عمومی در یکی از بی بدیل ترین نقش ها در سازمان های اجرایی است گفت: عوامل اجرایی اداره روابط عمومی تمامی تلاش خود را به کار خواهند بست تا فعالیت ها و دستاوردهای دستگاه تعلیم و تربیت به نحو احسن به جامعه منتقل شود.

همچنین معاون مدیر کل و مدیر آموزش و پرورش نیشابور با گرامی داشت روز جهانی ارتباطات و روابط عمومی، روابط عمومی را حلقه پیوند در یک سازمان معرفی گرد و گفت: ماهیت امر تعلیم و تربیت و زیست بوم جدید باعث شده است که همه ما به نیکی بر ضرورت اطلاع رسانی پی ببریم.

علیرضا کلیدری افزود: برخورد اغنایی با مطالبات در حوزه های مختلف و بالا بردن دسترسی مخاطبین به اطلاعات از جمله نیازهای امروز به شمار می رود تا بی اعتمادی و نارضایتی را در بین همکاران و دانش آموزان از بین ببریم.

وی ادامه داد: امروز باید مولفه های موثر بر امر تعلیم و تربیت را به درستی به ثبت برسانیم تا در آینده از آن بهره ببریم.

مدیر آموزش و پرورش نیشابور در پایان سرعت، دقت، کیفیت و انگیزه در کار، را از خصوصیات لازم یک روابط عمومی معرفی کرد و در پایان موضوع نامگذاری اماکن آموزش و پرورش به چهره های ماندگار عصر معاصر، نمایش دادن جلوه های ناب معلمی، حفظ ارتباط موثر با کمک روابط عمومی ها، ضرورت ارتقای سواد رسانه ای در بخش های مختلف با تدوین دوره های آموزشی مناسب به ویژه در سطح همکاران، دانش آموزان و اولیاء، تاکید بر استفاده از نیروهای جوان، کارآمد و خلاق، ارتقای جایگاه سازمانی و تفکیک پست های ترکیبی روابط عمومی با توجه به محوریت بحث اطلاع رسانی، توجه بیشتر به همکاران شاغل در حوزه اطلاع رسانی با نظر به نقش آفرینی کارشناسان حوزه اطلاع رسانی، اختصاص ردیف بودجه جهت تامین تجهیزات مورد نیاز روابط عمومی از جمله مطالبات این حوزه معرفی کرد.

در بخشی دیگر از این جلسه محسن روحانی نیا مدیر آموزش و پرورش ناحیه دو مشهد مقدس روابط عمومی را حلقه اتصال مدیران، کارکنان و ارباب رجوع در سازمان های اجرایی دانست و گفت: روابط عمومی جان آگاه و چشم بینای هر سازمانی است.

وی با بیان اینکه روابط عمومی افکار عمومی را در راستای منافع سازمانی ساماندهی می کند، اظهار کرد: سرعت، دقت، کیفیت و اطمینان از صحت خبر چهار رکن اساسی فعالیت در حوزه روابط عمومی است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار