در گفت‌وگو با پانا:

افتخاری: شعارهای پوپولیستی به اعتماد مردم آسیب می‌زند

داوطلبان ریاست‌جمهوری طوری صحبت نکنند که انگار نه تنها همه ارکان نظام بلکه ارکان عالم را در اختیار دارند/ شعارهای پوپولیستی و رویاگونه نامزدهای انتخابات سبب بی‌اعتمادی و دلسری مردم می‌شود

تهران (پانا) - عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی با بیان اینکه شعارهای پوپولیستی و رویاگونه، سبب بی‌اعتمادی، سرخوردگی و دلسری مردم می‌شود، تاکید کرد نامزدهای انتخابات باید با مردم صادق باشند.

کد مطلب: ۱۱۸۵۴۸۸
لینک کوتاه کپی شد
افتخاری: شعارهای پوپولیستی به اعتماد مردم آسیب می‌زند

لاله افتخاری از اعضای شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی درباره تاثیر شعارهای فریبنده‌ای که از سوی برخی نامزدهای انتخابات صرفا برای کسب رای ارائه می‌شود، بر روی مردم گفت: «اولین آسیب این کار بر اعتماد مردم است. مردم به مرور اعتماد خود را از دست می‌دهند. به همه نهادها و دستگاه‌هایی که این افراد را تایید می‌کند نیز بی‌اعتماد می‌شوند و حتی جناح‌های و گروه‌هایی که افراد، نماینده آن‌ها هستند. متاسفانه برخی هم نمی‌توانند تفاوت قائل شوند و همه را به پای نظام می‌گذارند. شعارهای پوپولیستی، شعارهایی که بیشتر به رویا شبیه است، وقتی این‌گونه شعارها مطرح می‌شود، باعث سرخوردگی و دلسردی مردم می‌شوند.»

وی ادامه داد: «نامزدهای انتخابات باید صداقت داشته باشند، نباید همه زحمات روسای جمهور قبلی را سیاه ببینند یا سیاه کنند. طوری صحبت نکنند که انگار نه تنها همه ارکان نظام بلکه ارکان عالم را در اختیار دارند.»

این فعال سیاسی اصولگرا تاکید کرد: «صداوسیما، رسانه‌ها، کارشناسان و دلسوزان، تحلیلگران باید بینش مردم را بالا ببرند، در همه موضوعات زنان، اشتغال و ... باید مطالبات به سمتی هدایت شود که دقیقا بر روی ریل قانون باشد.»

سخنگوی کمیته بانوان شورای وحدت اصولگرایان با بیان اینکه نامزدهای انتخابات باید به جای شعار، برنامه مطلوب و مناسب خود را ارائه کنند، اظهار کرد: «صرف برنامه هم کفایت نمی‌کند، بلکه باید این برنامه پشتوانه داشته باشد، برنامه عملیاتی باشد. برنامه‌ها باید ارزیابی شود، نباید صرفا کپی‌برداری باشد مانند خیلی از پژوهش‌هایی که انجام می‌شود.»

افتخاری حضور مردم در پای صندوق‌های رای را یک ضرورت خواهند و گفت: «اگر آینده کشور را می‌خواهیم، اگر دلسوز نظام هستیم باید در پای صندوق‌های رای حاضر شویم، رای بالا اقتدار و استقلال کشور را فریاد خواهد زد. رای‌اولی‌ها و خانواده آن‌ها باید توجه کنند که نباید تحت تاثیر هر حرفی قرار بگیرند، باید نگاه کنند که متخصصان چه می‌گویند، عملکردها را در نظر بگیرند.»

وی ادامه داد: «کسی که برای مردم کار کند، همیشه موفق است اما کسانی که مردم را برای خود و حزب و جناح‌شان می‌خواهند، قطعا موفق نخواهند شد. مردم باید با بینش، سوال کردن و آگاهی، نامزدها را ارزیابی کنند و به فرد موردنظر خود رای بدهند.»

این فعال سیاسی اصولگرا بر مراقب مردم نسبت به دوقطبی‌ها هم هشدار داد و گفت: «دشمن به دنبال ایجاد دوقطبی‌سازی‌های کاذب و خطرناک در انتخابات است. این کار همیشگی دشمن است. باید مراقبت کنیم و در دام‌های خطرناکی که دشمن برای ما اندیشیده است، نیافتیم.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار