فرمانده قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه جنوب شرق:

توسعه اقتصادی و فرهنگی لازمه امنیت است

همایش علمی مردم؛ امنیت پایدار و پیشرفت در زاهدان برگزار می‌شود

زاهدان (پانا)- فرمانده قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه جنوب شرق گفت امنیت بدون توسعه اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و علمی در یک منطقه امکان‌پذیر نیست و این مولفه‌ها باید در کنار هم قرار گیرند تا بتوان به امنیت پایدار رسید.

کد مطلب: ۱۱۸۵۴۶۳
لینک کوتاه کپی شد
توسعه اقتصادی و فرهنگی لازمه امنیت است

سردار محمد کرمی در نشست خبری همایش علمی مردم امنیت پایدار و پیشرفت اظهار کرد: از زمانی که قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه مسوولیت تامین امنیت در سیستان و بلوچستان و قسمت‌هایی از کرمان، خراسان جنوبی و هرمزگان را بر عهده گرفت تلاش کرد تا تمام مولفه‌های که برای تامین امنیت پایدار در منطقه لازم است را در کنار یکدیگر قرار دهد و از تمام ظرفیت‌ها در این زمینه استفاده کرد.

وی ادامه داد: با ورود سپاه برای تامین امنیت این مناطق با برنامه‌ریزی که ایجاد شده بر اساس سه راهبرد و بر مبنای کار علمی و عقلانی سه راهبرد کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت را برنامه ریزی و طرح ریزی کرد.

فرمانده قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه جنوب شرق گفت: امنیت بدون توسعه اقتصادی، علمی، فرهنگی و اجتماعی امکان پذیر نیست و امنیت نمی‌تواند جدای از توسعه اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی باشد.

وی تاکید کرد: اگر امنیت پایدار نباشد نه توسعه فرهنگی، سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و علمی در یک جامعه رخ نخواهد داد بنابراین تمام این مولفه‌ها باید در کنار یکدیگر قرار گیرد تا بتوان به نتایج دلخواه در توسعه و امنیت پایدار رسید.

سردار کرمی اظهار کرد: قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه تلاش کرده تا از همه ظرفیت‌های سیستان و بلوچستان در جهت تامین امنیت پایدار در این استان استفاده کند و تمام این مولفه‌ها را در کنار یکدیگر قرار دهد.

وی با بیان اینکه امنیت صرفا نظامی نیست و تمام مولفه‌ها در این مورد تاثیرگذار است افزود: سیستان و بلوچستان ظرفیت‌های بی‌شماری از جمله مردم خوب و خونگرم دارد که این مساله در تامین امنیت بسیار مهم است.

فرمانده قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه جنوب شرق گفت: انسجام و وحدتی که در قرآن کریم ذکر شده و انسجامی که در بین برادران اهل سنت و تشیع ایجاد شده این خود ظرفیت خوبی برای تامین امنیت است و باید امنیت مردمی شود.

وی تصریح کرد: سیستان و بلوچستان دارای جوانانی متفکر و خلاق و مرزی گسترده در حوزه خشکی و دریایی است که این مهم ظرفیت بسیار خوبی برای توسعه اقتصادی محسوب می‌شود و کمتر استانی در کشور دارای چنین جایگاهی است.

سردار کرمی بیان کرد: معادن یکی دیگر از ظرفیت‌های سیستان و بلوچستان است که می‌توان از این ظرفیت برای ایجاد اشتغال استفاده کرد که ایجاد اشتغال نقش مهمی در امنیت پایدار دارد.

وی اظهار کرد: سیستان و بلوچستان همچنین ظرفیت‌های خوبی در زمینه کشاورزی، دامپروری، شیلات و سواحل مکران به عنوان گنج پنهان دارد که می توان از این ظرفیت‌ها در جهت توسعه اقتصادی و به تبع آن امنیت پایدار بهره برد.

فرمانده قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه جنوب شرق گفت: تنها راه سرعت بخشیدن به توسعه و پیشرفت سیستان و بلوچستان همدلی بین مسوولان و مردم است که در چند سال اخیر این امر به خوبی در این استان نمود پیدا کرده است.

وی ادامه داد: هم‌اینک هدلی و انسجام خوبی بین مسوولان و مردم سیستان و بلوچستان برای توسعه و پیشرفت این استان ایجاد شده است.

سردار کرمی با اشاره به برگزاری همایش علمی مردم امنیت پایدار و پیشرفت اظهار کرد: این همایش با هدف بهره‌گیری از تمام ظرفیت‌های سیستان و بلوچستان برای توسعه اقتصادی و امنیت پایدار در این استان برگزار خواهد شد.

وی تصریح کرد: این همایش فرصت خوبی را در اختیار نخبگان، تحصیلکردگان، علما، دانشجویان و آحاد جامعه قرار داده تا در موضوعات مختلفی که مطرح شده صاحب ایده و نظر باشند.

فرمانده قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه جنوب شرق گفت: با ایجاد انسجام و وحدت بین تمام مجموعه‌ها باید تلاش کنیم تا زمینه‌های توسعه و پیشرفت سیستان و بلوچستان را فراهم کنیم که این همایش به دنبال این مساله است.

وی تاکید کرد: کارهای خوبی برای توسعه سیستان و بلوچستان در چند سال اخیر انجام شده و همایش علمی مردم امنیت پایدار و پیشرفت در صدد است تا همه ظرفیت‌ها را در کنار هم برای توسعه و پیشرفت این استان جمع کند.

دبیر همایش علمی مردم امنیت پایدار و پیشرفت نیز در این نشست اظهار کرد: این همایش به ابتکار قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه جنوب شرق با همکاری دانشگاه‌ها و سایر مراکز با هدف توسعه همه جانبه سیستان و بلوچستان در مباحث اقتصادی، امنیت، فرهنگی و اجتماعی برگزار می‌شود.

محبعلی رهدار بیان کرد: خدمات اجتماعی و نقش آن در امنیت و پیشرفت، آسیب‌های اجتماعی و حاشیه نشینی و نقش آن در امنیت و پیشرفت و راهکارها، ورود غیرمجاز اتباع بیگانه، چالش‌ها و راهکارها، تجربه نگاری پیرامون موفقیت در ایجاد امنیت پایدار در شمال استان و ارائه الگو، نتایج حاصله از اجرای طرح رزاق در جهت کنترل قاچاق و کمک به معیشت مرزنشینان، نقش مرز به عنوان محل صادرات و واردات و نقش آن در ایجاد امنیت و پیشرفت، بسترها و زمینه‌های اقتصادی دریا و نقش آن در امنیت، ظرفیت‌های کشاورزی منطقه، چالش‌ها و راهکارها، چگونگی ترغیب سرمایه گذاری مردمی و بومی در منطقه، بررسی چالش ها و راهکار در حوزه مواد مخدر و تسهیل ظرفیت‌های معدنی و ایجاد صنایع تبدیلی محورهای اصلی این همایش است.

وی ادامه داد: این همایش در سه قالب اصلی علمی شامل مقاله، پایان نامه، کتاب و خلاصه طرح‌های ملی و منطقه ای؛ قالب ایده شامل متناسب با محورهای همایش با رویکرد حل علمی مسائل استان و در قالب اثر شامل داستان، شعر، موشن گرافیک و کلیپ، کانال و صفحات اجتماعی برگزار می‌شود.

دبیر همایش علمی مردم امنیت پایدار و پیشرفت گفت: دریافت مقالات به شکل پوستر علمی، ایده و تاریخ ارسال اثر ۳۰ اردیبهشت و ارائه اصل مقاله ۳۱ شهریور است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار