مدیرکل مدیریت بحران گیلان خبر داد

۴۰ میلیارد اعتباربرای مقابله با تنش آبی گیلان اختصاص داده شد

رشت ( پانا) -  مدیرکل مدیریت بحران گیلان، از تخصیص اعتبار ۴۰ میلیارد تومانی سازمان مدیریت بحران برای مقابله با تنش آبی احتمالی در استان خبر داد و گفت تنش آبی بیشتر مناطقی را تهدید می کند که کشاورزی آن به صورت سنتی آبخور است.

کد مطلب: ۱۱۸۵۴۰۰
لینک کوتاه کپی شد
۴۰ میلیارد اعتباربرای مقابله با تنش آبی گیلان اختصاص داده شد

به گزارش روابط عمومی مدیریت بحران استانداری گیلان، امیر مرادی یکی از وظایف سازمان مدیریت بحران را رصد مشکلات موجود در دستگاه ها دانست و اظهار کرد: نیازمند کسب اطلاعات دستگاه ها در سه حوزه پیش بینی بحران، مقابله با بحران و بازسازی خسارات ناشی از بحران هستیم.

وی با اشاره به اطلاعات احصا شده از آب منطقه ای، جهاد کشاورزی و هواشناسی، از وضعیت نامناسب منابع آبی استان و کمبود بارش ها خبر داد و عنوان کرد: متاسفانه پدیده تغییر اقلیم در حال رخ دادن است و با افزایش دما حتی در فصول سرد سال مواجه هستیم.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان، با بیان اینکه زمستان سال گذشته بارش برف بی نظیری در استان داشتیم، گفت: متاسفانه افزایش دما در بهمن ماه و وزش بادهای گرم موجب آب شدن سریع برف های ذخیره در ارتفاعات شد.

مرادی، با اشاره به عدم راه اندازی سدهای داخل استان برای ذخیره و جمع آوری آب های جاری در پایین دست، خاطرنشان کرد: در زمستان سال گذشته ظرفیت سد سفیدرود تکمیل شد، اما بخشی از اراضی کشاورزی استان آبخور سد سفیدرود نیستند.

وی از احتمال کاهش بارش ها و ایجاد تنش آبی در خرداد، تیر و مرداد سال جاری خبر داد و عنوان کرد: این تنش آبی بیشتر مناطقی را تهدید می کند که کشاورزی آن به صورت سنتی آبخور است.

مدیرکل مدیریت بحران گیلان، از تخصیص اعتبار ۴۰ میلیارد تومانی سازمان مدیریت بحران برای مقابله با تنش آبی احتمالی در استان خبر داد و افزود: این اعتبار صرف برق دار کردن چاه ها و تکمیل و تجهیز سردهنه ها جهت تامین آب مورد نیاز کشاورزی می شود. همچنین به زودی اعتبار ویژه تامین آب شرب و کشاورزی از طریق وزارت تخصیص می یابد.

وی از کشاورزان خواست طی چند روز باقی مانده تا پایان اردیبهشت اقدام به بیمه محصولات کشاورزی خود کنند و گفت: خوشبختانه در حال حاضر ۴۵ هزار هکتار از اراضی شالیکاری گیلان از طریق صندوق بیمه کشاورزی بیمه شده که نسبت به سال گذشته ۱۱۶ درصد رشد داشته است؛ دولت حمایت های خوبی از صندوق بیمه کشاورزی دارد و تنها ۳۰ درصد هزینه بیمه بر عهده کشاورز است.

مرادی، با بیان اینکه محصول برنج در دو مرحله خزانه و برداشت مشمول بیمه کشاورزی می شود، خاطرنشان کرد: به دنبال کاهش خسارات وارده بر کشاورزان هستیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار