کاظمی: جشنواره معلمان مولف فرصتی برای نشان دادن توانمندی‌های‌ فرهنگیان است

شهرری (پانا) - معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش اظهار کرد جشنواره معلمان مولف باعث ارتقای‌انگیزه معلمان و توانمندی‌های آن‌ها در حوزه نیازهای‌ آموزش و پرورش و تولید علم شده است که از اتفاقات مهمی در حوزه کتاب و نشر محسوب می‌شود.

کد مطلب: ۱۱۸۵۳۴۲
لینک کوتاه کپی شد
کاظمی: جشنواره معلمان مولف فرصتی برای نشان دادن توانمندی‌های‌ فرهنگیان است

علیرضا کاظمی، معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش، در حاشیه مراسم بازدید از دبیرخانه داوری نخستین جشنواره معلمان مؤلف به پانا گفت: اولین جشنواره معلمان مولف مورد استقبال زیادی از فرهنگیان قرار گرفته است و این موضوع توانسته تجربه‌ زیادی را برای آن‌ها به وجود آورد. یکی از بخش‌های مهم و قابل توجه آموزش و پرورش معلمان هستند و ما توانسته‌ایم با برگزاری این جشنواره توانمندی‌های آنها را یادآوری کنیم و آن را ارتقا دهیم.

وی ادامه داد: یکی از زمینه‌هایی که می‌تواند به شناسایی توانمندی‌ها کمک کند مطالعه کتاب است؛ زمینه مشارکت مردم در زمینه نشر علم و معارف علمی به واسطه کتاب می‌تواند آن را احیا کند؛ جشنواره معلمان مولف باعث شد آثار بسیار خوبی جمع‌آوری شود و با توجه به فرصت باقی مانده تعداد آثار هر روز بیشتر خواهند شد. بیشترین ارسال کتاب از استان فارس است که امید است با این جشنواره در جهت‌گیری آموزش و پرورش مشوق‌های خوبی برای آنها باشیم و در نشر دانایی و توانایی موثر باشیم.

کاظمی با اشاره به اهداف این جشنواره افزود: یکی از اهداف این جشنواره ارتقای انگیزه معلمان و توانمندی‌های آن‌ها در حوزه نیازهای‌ آموزش و پرورش و تولید علم توسط معلمان کشور است که می‌تواند با توجه به این موضوع اتفاقات مهمی رقم بخورد و برای تجربه معلمان و حوزه تربیتی بسیار مفید است. معلمان نقش موثری در سطوح مختلف دارند و در زمینه تالیف کتاب‌های کمک درسی و آموزشی تولیدات بسیار مناسبی را داشته‌اند و شاید بهترین تولیدات برای معلمان در حوزه درس و یادگیری باشد.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش در خصوص آثار ارسالی به این جشنواره گفت: تا کنون ۱۶۰۰ اثر به دست ما رسیده است که تعداد آن در روزهای باقی مانده افزایش خواهد یافت. کتاب بهترین ابزار انتقال دانش و تجربه است و شاید بهترین زمینه برای انتقال داده و اطلاعات مخاطب و همه نسل‌ها باشد و اساسی‌ترین رکن یادگیری است؛ هر معلمی که وارد عرصه تولید علم شود توانمندی‌هایی دارد و بخش پژوهشی، علمی بخشی از مهارت‌های دانشی و بینشی است که زمینه تحرک و پویایی معلمان را فراهم می‌کند.

کاظمی عنوان کرد: تولید علم تغییرات مثبتی در جامعه و کشور فراهم می‌کند و در حوزه کتاب می‌تواند در توسعه کتاب و کتاب‌خوانی موثر باشد و به اعتلای فرهنگ جامعه کمک کند. حوزه کتاب و کتابخوانی کارکرد بالایی دارد پس لازم است که آثار خوبی در سطح علمی بالا داشته باشیم.

خبرنگار: شیدا مشهور

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار