2.4 میلیون نفر در آذربایجان‌غربی واجد شرایط رای دادن در انتخابات هستند

ارومیه (پانا) - رییس ستاد انتخابات آذربایجان غربی خبر داد 2 میلیون و 427 هزار و 277 نفر واجد شرایط رای دادن در انتخابات 28 خرداد امسال در استان هستند.

کد مطلب: ۱۱۸۵۳۲۱
لینک کوتاه کپی شد
2.4 میلیون نفر در آذربایجان‌غربی واجد شرایط رای دادن در انتخابات هستند

به گزارش روابط عمومی استانداری آذربایجان غربی، علی مصطفوی افزود: طبق آمار ثبت احوال، سه میلیون و 435 هزار و 703 نفر ساکن شهرها و روستاهای آذربایجان غربی هستند که از این تعداد، 71 درصد واجد شرایط شرکت در انتخابات آتی هستند.

وی اضافه کرد: 71 درصد جمعیت استان می توانند در انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری و ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا در روز 28 خرداد شرکت کنند.

رییس ستاد انتخابات آذربایجان غربی ادامه داد: از این تعداد نیز 64 هزار و 951 نفر رای اولی بوده و برای نخستین بار در انتخابات می توانند حضور یابند.

مصطفوی از پایان بررسی صلاحیت داوطلبان عضویت در شوراهای اسلامی شهرهای آذربایجان غربی در هیات های نظارت استانی و ابلاغ رای این هیات به داوطلبان خبرداد و اظهار کرد: افرادی که به رد صلاحیت خود در این مرحله اعتراض داشته باشند، تا چهار روز فرصت دارند تا این اعتراض را به هیات مرکزی نظارت بر انتخابات شوراها در تهران تسلیم کنند.

وی بیان کرد: در راستای رعایت پروتکل ها، تسلیم این اعتراض ها تسهیل شده و داوطلبان معترض می توانند با مراجعه به فرمانداری ها، هیات نظارت استانی و یا مراجعه مستقیم به هیات مرکزی نظارت در تهران، این اقدام را انجام دهند.

رییس ستاد انتخابات آذربایجان غربی گفت: بررسی صلاحیت داوطلبان شوراهای اسلامی روستاها نیز در هیات های اجرایی انجام شده و در حال حاضر هیات نظارت شهرستانی بررسی های لازم را انجام می دهند که نتیجه آن روز دوم خرداد در اختیار بخشداران قرار می گیرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار