استاندار گیلان:

کم توجهی به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی موجب تغییر رنگ بندی کرونایی می‌شود

رشت ( پانا) - استاندار گیلان با تاکید بر ضرورت تداوم رعایت توصیه‌های بهداشتی و پروتکل‌ها گفت تغییر رنگ بندی کرونایی در استان نباید منجر به کم‌توجهی به رعایت دستورالعمل های بهداشتی و عادی انگاری شود.

کد مطلب: ۱۱۸۵۱۳۴
لینک کوتاه کپی شد
کم توجهی به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی موجب تغییر رنگ بندی کرونایی می‌شود

به گزارش روابط عمومی استانداری گیلان، ارسلان زارع روز شنبه در جلسه ستاد مدیریت کرونای استان رسیدن به نقطه مطلوب در مراعات پروتکل‌ها را نیازمند نقش‌آفرینی و مشارکت همگانی خواند و گفت: همه دستگاه‌ها برای انجام مطلوب فرآیند واکسیناسیون، ملزم به همکاری هستند.

وی با قدردانی از مردم و دست اندرکاران برگزاری آیین‌های مذهبی ماه مبارک رمضان بویژه نماز عید فطر در فضایی باز و اجرای الزامات کرونایی، اظهار کرد: با همراهی مضاعف مردم در رعایت دستورالعمل های بهداشتی و تلاش های ویژه کادر درمان که همچنان با جدیت پای‌کار هستند، از موج چهارم این بیماری نیز گذر کردیم.

استاندار گیلان ادامه داد: خوشبختانه استان گیلان همراه با سراسر کشور سیر نزولی شمار مبتلایان بستری و بیماران سرپایی را طی می کند که البته خروج از شرایط قرمز کرونایی و تغییر وضعیت تعدادی از شهرستان‌ها از نارنجی به زرد، نباید منجر به کم‌توجهی به رعایت دستورالعمل های بهداشتی و عادی انگاری شود.

نماینده عالی دولت در گیلان نقطه مطلوب رعایت پروتکل‌های بهداشتی را حداقل ۹۰ درصد عنوان و با اشاره به اینکه میانگین میزان مراعات در سطح کشور ۶۵ درصد و گیلان نیز مطابق با این میزان است، گفت: راهکار ثابت شده برای کنترل و مقابله با بیماری، استفاده از ماسک، رعایت فاصله اجتماعی، پرهیز از شکل‌گیری اجتماعات انسانی و دورهمی‌ و نیز حضور نیافتن در اماکن شلوغ است که براین مبنا توجه به اصول بهداشتی باید مورد اهتمام جدی هم‌استانی‌ها قرار گیرد.

زارع با تذکر به سوپرمارکت ها و خوارو بارفروشی ها بدلیل عدم رعایت دستورالعمل های بهداشتی، بر لزوم افزایش بازدیدها و تشدید نظارت ها بر اینگونه اصناف با همراهی اتحادیه ها و مردم تأکید کرد و از اصناف، صاحبان مشاغل و کسب و کارها هم خواست تا نسبت به رعایت کامل توصیه‌ها اقدام کنند.

استاندار گیلان همچنین ضمن قدردانی از اهتمام صداوسیما و اهالی رسانه در تولید محتواهای آگاهی بخش، بر لزوم استمرار این روند در جهت کاهش آسیب پذیری مردم تأکید کرد.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا مبنی بر برگزاری حضوری آزمون دانش آموزان پایه های نهم و دوازدهم و قدردانی از همکاری اولیاء و خادمان آنان در آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: کمیته آموزش ستاد استانی کرونا باید همه توان خود برای مدیریت مطلوب آزمون ها، حفظ سلامت دانش آموزان و معلمان و رفع دغدغه والدین آنان را بکار گیرد.

زارع همچنین گفت: برای انجام مطلوب فرآیند واکسیناسیون نیازمند تمهید ساز و کار مناسب با محوریت فرمانداران در سطح شهرستانی و استفاده از ظرفیت دستگاه های اجرایی، شهرداری ها، سپاه، بسیج، بخش خصوصی و اماکن مذهبی وسیع موجود با تهویه مناسب هستیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار