تغذیه صحیح عامل مهمی در کنترل استرس و افزایش تمرکز در دانش آموزان است

تهران(پانا)- کارشناس تغذیه مرکز بهداشت شرق، در جلسه مراقبین و رابطین سلامت منطقه ۱۳ که به صورت مجازی برگزار شد به نقش تغذیه صحیح با توجه به هرم مواد غذایی در کاهش استرس دانش آموزان در زمان امتحانات حضوری تاکید کرد.

کد مطلب: ۱۱۸۵۰۹۸
لینک کوتاه کپی شد
تغذیه صحیح عامل مهمی در کنترل استرس و افزایش تمرکز در دانش آموزان است

یاسمن فاتحی؛ کارشناس تغذیه مرکز بهداشت شرق در رابطه با تغذیه صحیح گفت: همه ما برای سالم زندگی کردن نیازمند تغذیه صحیح هستیم و در تغذیه صحیح باید از هر شش گروه هرم مواد غذایی استفاده کنیم.
وی با اشاره به نکات مهم در برنامه غذایی افزود: "تعادل، تنوع و تناسب" سه نکته مهم در برنامه غذایی و از اصول تغذیه سالم است. تنوع یعنی استفاده از شش گروه غذایی، تناسب یعنی استفاده از گروه های غذایی به مقدار مناسب و تعادل یعنی با توجه به سن، جنس، وزن و شرایط جسمی از گروه های غذایی استفاده کنیم.

او گفت: تغذیه صحیح ضمن تامین کالری و مواد غذایی مورد نیاز بدن از افزایش یا کاهش بی رویه وزن بدن جلوگیری می کند. همچنین با تغذیه مناسب می توانیم از طیف وسیعی از اختلالات جسمی و روحی مرتبط با تغذیه در دانش آموزان جلوگیری کنیم.
فاتحی در ادامه با اشاره به اینکه گروه سنی نوجوان ها در شرایط امتحانی به توجه ویژه تری نیازمندند گفت: تغذیه صحیح دانش آموزان در کنترل استرس و افزایش تمرکز موثر است.
وی در پایان ضمن تشکر از حضور و توجه مراقبین و رابطین به دانش آموزان به نکات مهم در تغذیه دانش آموزان در این شرایط حساس جهت کنترل استرس و اثرات آن با توجه به هرم مواد غذایی پرداخت و گفت: با مصرف مواد غذایی مناسب و تقویت سیستم ایمنی بدن می توان از ابتلا به کرونا جلوگیری کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار