تغییرات آب و هوایی اثر چندانی بر شدت انتقال ویروس ندارد

رشت (پانا) - معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی گیلان، از مردم خواست فریب روند کاهشی بیماری را نخورند و تصریح کرد فاصله گذاری اجتماعی، خودداری از تجمع در مکان های فاقد تهویه، زدن ماسک و توجه به بهداشت دست ها مهمترین راهکارهای پیشگیری از کروناست.

کد مطلب: ۱۱۸۴۹۳۲
لینک کوتاه کپی شد
تغییرات آب و هوایی اثر چندانی بر شدت انتقال ویروس ندارد

به گزارش دانشگاه علوم پزشکی گیلان، انوش دهنادی مقدم از بستری شدن ۶۴ بیمار جدید کرونایی در شبانه روز گذشته خبر داد و اظهار کرد: در حال حاضر ۴۵۳ بیمار کرونایی در سطح بیمارستان های گیلان بستری هستند.

وی با اشاره به بستری بودن ۱۰۴ بیمار در بخش مراقبت های ویژه، افزود: از این تعداد ۴۸ بیمار شدیدا بدحال هستند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی گیلان، از مردم خواست فریب روند کاهشی بیماری را نخورند و تصریح کرد: گرچه با روند نزولی مبتلایان به کرونا مواجه هستیم، اما تعداد بیماران بدحال بستری در بخش مراقبت های ویژه ثابت مانده که نشان می دهد، روند بیماری در خیز چهارم طولانی تر شده است.

دهنادی مقدم، در پاسخ به این سوال که «آیا افزایش دما و گرم شدن هوا تاثیری بر روند شیوع بیماری دارد؟»، گفت: تجربه علمی سال گذشته نشان داد که تغییرات آب و هوایی اثر چندانی بر شدت انتقال ویروس ندارد.

وی از مردم خواست همچنان پروتکل های بهداشتی را با جدیت رعایت کنند و یادآور شد: فاصله گذاری اجتماعی، خودداری از تجمع در مکان های فاقد تهویه، زدن ماسک و توجه به بهداشت دست ها مهمترین راهکارهای پیشگیری از کروناست.

معاون علوم پزشکی گیلان، سرایت بیماری کرونا در دورهمی ها را جدی دانست و خاطرنشان کرد: به ویژه با انواع ویروس های جهش یافته مواجه هستیم که قدرت سرایت بیشتری دارند و حتما ما را مبتلا می کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار