بزرگترین قرآن چوبی جهان، سازنده اش را از چوبه دار نجات داد

تهران (پانا) - سی امین قسمت جشن رمضان ۱۴۰۰ با دو قصه متفاوت روانه آنتن شبکه پنج سیما شد.

کد مطلب: ۱۱۸۴۸۳۹
لینک کوتاه کپی شد
بزرگترین قرآن چوبی جهان، سازنده اش را از چوبه دار نجات داد

به گزارش روابط عمومی برنامه جشن رمضان، سی امین قسمت از این ویژه برنامه تلویزیونی با حضور دو مهمان ویژه و مردمی از شبکه پنج سیما پخش شد.

در ابتدای برنامه محسن توسلی پس از اجرای یک قطعه شاد متناسب با حال و هوای عید، به گفتگو با زینب پورابراهیم و بابک افرا نشست.

توسلی گفت: شاید تنها خواننده ای باشم که همسرم جزء کادر درمان است، به همین دلیل به عنوان شخصی که با این دوستان در تماس هستم باید بگویم کار کادر درمان در این شرایط چیزی بجز عشق نیست. با عشق سرکار خود حاضر شده و به بیماران روحیه میدهند.

وی در پاسخ به اینکه آیا نمی ترسیدی که به واسطه همسرت به کرونا مبتلا شوی بیان کرد: در اوایل شیوع کرونا همسرم به آن مبتلا شد، حس بدی است که شریک زندگی ات در خانه ای که باهم زندگی می کنید، مجبور باشد در یک اتاق خودش را حبس کند. به لطف خدا همسرم بهبود یافت اما به جرات می گویم که دیدن جهاد کادر درمان ما را یاد ایثارگری های رزمنده های جنگ می اندازد.

این خواننده درباره قطعه ای که برای فلسطین خوانده است توضیح داد: هرشخص در هر جایگاهی که هست باید علیه ظلم برخیزد، یک نویسنده با قلم از مظلوم دفاع می کند و یک موزیسین هم با اثر خود، من هم به منظور عمل به این رسالت برای فلسطین اثر تولید کردم.

او در ادامه قطعه ای که برای دخترش ساخته بود را برای جشن رمضانی ها اجرا کرد.

در ادامه علیرضا نبی از چهره های آشنای کارآفرینی که شرط استخدام در کارخانه اش داشتن سوء پیشینه است، وارد استودیو شد.

نبی گفت: من در قلعه ساختمان شهر مشهد بزرگ شدم، زمانی که شهر توسعه یافت محله ما به یک محله فقیر تبدیل شد و دیگر توجهی به نیازمندان نشد. اما اغنیاء بدانند که اگر تعداد فقرا زیاد شود امنیت خودشان از بین میرود بنابراین پولدارها در اطراف خودشان جستجو و به افراد نیازمند کمک کنند.

وی افزود: من بچه مسجدی سال ۵۷ هستم، ما در مسجد بزرگ شدیم و در جنگ رشد یافتیم. بعد از جنگ وارد جهاد سازندگی شدم، یعنی در خرمشهری که یک روز می جنگیدیم، یک روز هم مشغول ساخت و ساز بودیم. از سال ۷۲ به این فکر بودم که در یک مکان فقط افرادی که سوء سابقه دارند را به کار بگیرم چون هر کدام از آنها قصه ای دارند که ما آدمها بدون شنیدن آن فقط آنها را قضاوت می کنیم. من خودم از خانواده زندانی ها هستم، خانواده هایی که به قول خودشان شخصی که در زندان است زندگی عادی خود را دارد اما سختی اصلی به آنها تحمیل شده؛ فکر استخدام افراد سوء پیشینه دار را در سال ۱۳۸۳ عملی کردم.

نبی در ادامه با اشاره به کتاب رقص شاخه های زیتون گفت: یک روز از حرم با من تماس گرفتند و گفتند یک نفر را امام رضا(ع) برایت فرستاده؛ آن شخص دختری بود که ناخواسته دو قرص برنج به برادر زاده هایش میدهد و برادرش هم از سنگینی این غم خودکشی می کند و این دختر قاتل می شود. او پیش من آمد تا کار کند، کمکش کردم کتابش را بنویسد و الان در حال نگارش دومین کتاب خود با عنوان " ماه در قفس" است.

وی با اشاره به قصه حسن افزود: حسن یکی از بزرگ ترین معرق کاران شهر اصفهان است که به اتهام قتل یک فرد شیرازی به زندان می افتد، در زندان با خداوند عهد میکند که بزرگترین قرآن چوبی جهان را بسازد و خداوند هم رضایت اولیای دم را بگیرد، قرآن تمام میشود و روز چهارشنبه که او را برای اعدام میبرند روحانی ناظر بر اعدام میگوید امروز به نام امام رضا(ع) متبرک است سلام ما را به او برسان، حسن میگوید قرآن چوبی مرا به حرم اهدا کنید، روحانی از مادر مقتول میخواهد به حرمت امام رضا(ع) از او بگذرد و مادر متهم هم قبول می کند. یادمان باشد هیچ چیز اتفاقی نیست.

گفتنی است جشن رمضان ۱۴۰۰ به تهیه کنندگی کاوه امیری و سردبیری فرزانه پزشکی کاری از گروه اجتماعی شبکه پنج سیماست که آخرین قسمت آن امشب ساعت ۲۱:۳۰ تقدیم حضور بینندگان می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار