جزییات جلسه با ناظران بهداشت در امتحانات نهایی

تهران (پانا)- کارشناس مرکز بهداشت شرق در جلسه توجیهی و آموزشی جهت رعایت پروتکل های بهداشتی حوزه امتحانات نهایی که برای ناظران بهداشتی برگزار شد به الزامات رعایت موارد بهداشتی در راستای سلامتی دانش آموزان تاکید کرد.

کد مطلب: ۱۱۸۴۶۲۰
لینک کوتاه کپی شد
جزییات جلسه  با ناظران بهداشت در امتحانات نهایی

زهرا قدسی کارشناس بهداشت منطقه ۱۳ از برنامه آموزشی چگونگی رعایت پروتکل بهداشتی در حوزه امتحانات نهایی منطقه ۱۳ برای ناظران بهداشت حوزه خبر داد.
مریم اژدر زاده؛ کارشناس بهداشت شرق در وبینار آموزشی گفت: مسئولیت نظارت امتحانات نهایی بر عهده شورای نظارت است که این شورا شامل نماینده ستاد ملی کرونا، نماینده تام الاختیار آموزش و پرورش، نماینده حوزه سلامت، نماینده دانشگاه علوم پزشکی و نماینده جوانان و مدارس است.
وی با توجه به رعایت پروتکلهای بهداشتی در حوزه های نهایی گفت: برای سلامتی دانش آموزان و کادر مدارس در برگزاری امتحانات نهایی طبق دستور العملهای بهداشتی از طرف وزارت بهداشت تمهیداتی در نظر گرفته شده است.
اژدرزاده در ادامه وبینار به بیان الزاماتی که در حوزه امتحانات نهایی باید اجرا شود پرداخت و تاکید کرد: داشتن یک برنامه مدون جهت گندزدایی تمام سطوح در مدارس از اهمیت ویژه ای برخوردار است هر سطوحی که تماس دست با آن وجود دارد باید ضدعفونی شود.
وی سلامت دانش آموزان در طول دوره امتحانات را در اولویت دانست و افزود: تامین فاصله‌گذاری دو متر و جلوگیری از ازدحام دانش آموزان قبل و بعد از امتحان و هدایت دانش آموزان با فاصله به سمت حوزه از نکات دیگری است که باید رعایت شود. همچنین تهویه حوزه ها باید کنترل شود تا جریان هوای مناسب وجود داشته باشد. پوسترها و تابلوهای هشدارهای ویروس کرونا هم در راهرو و محل حوزه نصب شود.

او عنوان کرد: دانش آموزان و معلمان قبل از آزمون وارد سامانه شده و اطلاعات خواسته شده را ثبت کنند و پرینت ثبت نام را قبل از آزمون به محل حوزه مورد نظر تحویل دهند.

اژدرزاده با اشاره به احتمال ناقل بودن بعضی از دانش آموزان گفت: در مدت برگزاری امتحانات، مسئولیت ناظران بهداشت در قبال سلامتی دانش آموزان از اهمیت ویژه ای برخوردار است و در تمامی لحظات باید توجه خاصی به نشانه ها و علائم بیماری کرونا، داشته باشند. برای دانش آموزانی که علائم و نشانه های بیماری کووید ۱۹ را دارند اتاق جداگانه جهت آزمون در نظر گرفته شده است. همچنین دانش آموزانی که بیماری زمینه ای دارند هم در اتاق ایزوله آزمون دهند.

وی گفت: دانش آموزان و معلمان قبل از امتحان جهت دریافت کارت سلامت برای شرکت در امتحانات نهایی به سایت وزارت بهداشت مراجعه کنند و اطلاعات خواسته شده را ثبت کنند.

کارشناس بهداشت شرق در پایان با توجه به دستورالعمل بهداشتی خاطرنشان کرد: نیروهای اجرایی که برای برگزاری امتحانات نهایی انتخاب می شوند باید طبق دستورالعمل، شرایط حضور در حوزه را داشته باشند و از بزرگترین فضای مدرسه جهت آزمون استفاده شود تا دانش آموزان و عوامل با فاصله بیشتر و اضطراب کمتر در محل حوزه حضور یابند. همچنین ناظران بهداشت باید هر روز قبل از آزمون نهایی فرم بازدید را تکمیل و در صورت بروز مشکل به کارشناسی بهداشت منطقه گزارش دهند تا پیگیری لازم انجام گیرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار