آسیب پذیری کودکان در کانون خانواده

گلستان(پانا)-ازدواج و تشکیل خانواده پیوندی مقدس، میثاقی محکم، بنایی محبوب نزد خداوند و عاملی موثر در حفظ دین، پذیرش عبادت انسان، تکوین مودت در رحمت، پاسداری از حریم عفت، تضمین رزق و روزی و تعظیم سنت نبوی است.

کد مطلب: ۱۱۸۴۵۴۲
لینک کوتاه کپی شد
آسیب پذیری کودکان در کانون خانواده

بسیاری از کودکان هستند که همواره با وحشت از مسئله جدایی پدر و مادر زندگی می کنند و حتی ممکن است این ترس خیالی باشد.

زهرا صائمی متخصص روانپزشک و زوج درمانگر گفت: دعواهای زناشویی پیش از طلاق زن و شوهر از یکدیگر، فرزندان را به اختلالات روحی مبتلا و آسیب پذیرتر می‌کند.بیشترین آسیبی که دعواهای زناشویی بر روی فرزندان خانواده وارد می کند،‌ اختلال اضطرابی است،‌ در واقع تردیدی وجود ندارد که فرزندان در زمان بروز اختلافات میان پدر و مادر شاهد برخورد والدین با یکدیگر خواهند بود و این رویه نه تنها سبب ناراحتی، نگرانی و ترس کودک می‌شود بلکه به احتمال بسیار از میزان پاسخگویی والدین به نیازهای بچه ها خواهد کاست.

مدیرکل ثبت احوال گلستان گفت: کاهش 5،9 درصدی آمار ازدواج و نیز افزایش 3،6 درصدی آمار طلاق در استان گلستان در مقایسه با مدت مشابه سال قبل را داشته ایم، همچنین امسال تعداد 781 واقعه طلاق ثبت شده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 3،6 درصد افزایش داشته است. بطور میانگین طی سه ماه نخست امسال در استان گلستان به ازای هر 6،3 واقعه ازدواج یک واقعه طلاق ثبت شده است.

عادلی، اضافه کرد: بیشترین آمار طلاق به ترتیب در شهرهای کردکوی، آزادشهر و گنبدکاووس و کمترین آمار در شهرهای رامیان، مراوه تپه و گالیکش ثبت شده، ضمن اینکه در 3 ماه نخست 94، بیشترین آمار ازدواج در شهرهای کردکوی، کلاله و گنبدکاووس و کمترین آماراین واقعه نیز در شهرهای مراوه تپه، بندرگز و مینودشت ثبت شده است.

طلاق، بخشی ضروری در دنیای ماست. ما زندگی کوتاهی را در این سیاره تجربه می کنیم و هر مرد و زنی باید فرصت یافتن آرامش و امتیاز دوست داشته شدن را به دست آورد. هیچ چیز ترسناک تر و بدتر از آن نیست که در جایی زندگی کنی که دوستت نداشته باشند. مانند کشیدن یک گچ بر روی تخته سیاه، روح را آزار می دهد و این وضعیت کودکان طلاق در جامعه است.

هم اکنون بعد از کودکان کار، کودکان طلاق در جامعه از اهمیت زیادی برخوردار هستند و باید به آنها بیش از پیش توجه کرد تا آینده ای روشن در انتظار آن ها باشد و مانند دیگر کودکان بتوانند پله های موفقیت را یکی پس از دیگری و با آرامش و امنیت طی کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار