برگزاری بزرگترین رویداد استارتاپی در سیستان وبلوچستان

زاهدان (پانا) - مدیر کل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) در سیستان وبلوچستان گفت: برگزاری بزرگترین رویداد استارتاپی در استان زمینه سرمایه گذاری و توسعه را فراهم خواهد کرد.

کد مطلب: ۱۱۸۴۳۵۱
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری بزرگترین رویداد استارتاپی در سیستان وبلوچستان

علیرضا راشکی در نشت خبری با اصحاب رسانه اظهارکرد: بزرگ‌ترین رویداد استارتاپی برای سرمایه‌گذاری و حمایت از کسب و کارهای نوپا برنامه‌ریزی شده و در تلاش هستیم تا این سرمایه‌گذاری در سیستان وبلوچستان شکل گیرد.

وی افزود: با جذب سرمایه این تیم‌ها امیدواریم حرکت امیدآفرینانه و شورانگیزی در سیستان و بلوچستان رقم زده و جوانان برای شکل‌‍گیری کسب و کار در استان ترغیب شوند و مهاجرت جوانان کاهش پیدا کند.

مدیر کل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) در سیستان وبلوچستان با بیان اینکه در این استارتاپ‌ها می‌توان با تکیه بر ظرفیت‌های استانی کارآفرینی منجر به افزایش رونق تولید شد تصریح کرد: این سازمان در چهارچوب مقررات و وظایف خود اقداماتی را برای کمک به توسعه در دستور کار قرار داده تا خلاهای موجود را با کمک مجموعه‌هایی که در توسعه کشور نقش دارند جبران کند.

وی خاطرنشان کرد: «۱۰۰ استارتاپ‌» ها یکی از نهادهای توسعه کشور هستند در این راستا طبق تفاهم‌نامه موسسه دانش بنیان برکت تعهداتی دارد که یکی از آن‌ها برگزاری این رویداد بوده تا با کمک مجموعه‌های استانی در سراسر ایران هم‌افزایی شکل گیرد.

راشکی تصریح کرد: در دیداری که روز گذشته با استاندار سیستان وبلوچستان داشتیم از تمامی دستگاه‌های مکلف و موثر در این زمینه دعوت به همکاری شد همچنین به صاحبان فکر، ایده و محصول اطمینان می‌دهیم که این استارتاپ‌ها با سرمایه‌گذاری افزون بر ۲۸ میلیارد تومان وارد شدند و با توجه به این اینکه هنوز در آغار کار هستیم با گذشت زمان این مبلغ افزایش پیدا خواهد کرد.

مدیر اجرایی مجموعه ۱۰۰ استارتاپ نیز در این نشست اظهارکرد: تا کنون اتفاقات خوبی در سیستان وبلوچستان رقم خورده و سازمان‌های اجرایی همکاری لازم را داشته و استقبال کرده‌اند.

عرفان عزیزپور با بیان اینکه دوم خرداد سالجاری رویداد استارتاپی در سیستان وبلوچستان برگزار می‌شود افزود: تیم‌های استارتاپی و کارآفرینی که تمایل به شرکت در این رویداد را دارند می‌توانند تا ۲۸ اردیبهشت ماه جاری در سایت ۱۰۰startups.ir ثبت نام و به قطار این رویداد بپیوندند.

وی ادامه داد: در رویداد استارتاپ‌ی هیچ تیم و ایده خوبی به دلیل نبود سرمایه بلاتکلیف نمی ماند و ۱۰۰ استارتاپ با همراه کردن سرمایه گذاران مختلف محلی و ملی خلا وجود سرمایه را برای تیم‌ها حل کرده و با تقسیم ریسک سرمایه‌گذاری بین سرمایه‌گذاران با کاهش ریسک سرمایه‌گذاری موجب شده تا رغبت سرمایه‌گذاران به این کار بیشتر شود.

وی خاطرنشان کرد: در ادامه کار نیز آن دسته از تیم‌های استارتاپی که بتوانند جذب سرمایه داشته باشند از خدمات منیتورینگ استارتاپ چه در قبل و چه بعد از سرمایه‌گذاری بهره‌مند می‌شوند و پس از آن از شتاب دهنده‌های سرشناس هر استان یا کشور راهبری می‌شوند تا ایده و محصولات خود را به بازار نهایی تبدیل کنند.

مدیر اجرایی مجموعه ۱۰۰ استارتاپ تصریح کرد: امیدواریم تیم‌های بیشتری جذب رویداد سکوی پرتاب شوند و سرمایه‌گذاری بیشتری را در این رویداد داشته باشیم تا نتیجه آن را در ماه‌ها و سال‌های آینده با رشد این تیم‌هاببینیم و تولید محصولات بیشتری را شاهد باشیم.

نماینده موسسه دانش بنیان برکت در سیستان و بلوچستان نیز در این نشست خبری اظهار داشت: موسسه دانش بنیان برکت تمام توان خود را برای ورود ابزارهای سرمایه‌گذار خود استان به کار برده است تا تحقق ۲۰۹ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری کسب و کارهای نوپا را شاهد باشیم.
محمد صادق میری ادامه داد: جوان باوری و توجه به شرکت‌های دانش بنیان با توجه به بیانیه گام دوم انقلاب با نگاه به حل مشکلات و کارآفرینی توجیه پذیر از دستورات کار موسسه دانش بنیان برکت در سیستان و بلوچستان است.

مدیر روابط عمومی صندوق نوآوری و شکوفایی نیز گفت: یکی از برنامه‌های صندوق نوآوری و شکوفایی برای تامین مالی تیم های استارتاپی، برگزاری رویدادهای دوشنبه‌های استارتاپی است که تاکنون ۲۲ دوشنبه استارتاپی با حضور ۱۴۷ استارتاپ برگزار شد و در آن ۱۴ استارتاپ توانستند ۳۶ میلیارد تومان سرمایه جذب کنند.
امیر بامه با بیان اینکه برگزاری دوشنبه‌های استارتاپی در استان ها با همکاری مجموعه ۱۰۰استارتاپ و در قالب رویدادهای سکوی پرتاب انجام می‌شود افزود: صندوق نوآوری و شکوفایی تا سقف ۴ برابر مبلغی که عاملان مجاز سرمایه گذاری روی تیم های استارتاپی سرمایه گذاری کنند، در قالب مدل هم‌سرمایه‌گذاری وارد تامین سرمایه جسورانه می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار