رئیس سازمان دانش آموزی منطقه ۱۵:

سازمان دانش آموزی یک نهاد عمل گرا، جهادی و میدانی است

تهران(پانا) - ما باید به دانش آموزان اعتماد کنیم و در عرصه های اجتماعی، فرهنگی و سیاسی و ... به آنها نقش بدهیم و در کنار و همراه آنها، شرایط بروز استعدادها و توانمندیهای دانش آموزان را به شکل مطلوب فراهم آوریم.

کد مطلب: ۱۱۸۴۰۵۴
لینک کوتاه کپی شد
سازمان دانش آموزی یک نهاد عمل گرا، جهادی و میدانی است

به مناسبت سال روز تأسیس سازمان دانش آموزی، محمد صادق نوری تبار؛ رئیس سازمان دانش آموزی منطقه ۱۵ در گفت و گو با پانا بیان کرد: سازمان دانش آموزی به عنوان یک نهاد عمومی وابسته به آموزش و پرورش و با هدف تربیت اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و... در ۲۱ اردیبهشت ۱۳۷۸ فعالیت خود را به صورت رسمی و با شعار ' همدلی، همفکری، همکاری ' و در تمام سطوح دانش آموزی شروع کرد.

نوری تبار در ادامه گفت: سازمان دانش آموزی بعد از گذشت بیست سال، با الهام و بکارگیری از سند تحول بنیادین، فصل تازه ایی برای خود آغاز کرد و با یک باز مهندسی و بروز آوری برنامه ها در دو حوزه دانش آموزی و ستادی پیشرفت های چشم گیری در راستای بسته تحولی خود، به جای گذاشته است و در عرصه میدان و عمل نیز، یکی از مهم ترین و با ارزش ترین تحولات و اقدامات حوزه تربیتی را رقم زده است.

وی افزود: دانش آموزان محور اصلی و موتور محرک فعالیت های اجتماعی هستند؛ همانطور که مقام معظم رهبری در سخنانشان فرمودند: «در مدارس تشکل ایجاد کنید و در هر تشکل نیز تشکل ایجاد کنید» لذا کاربردی ترین و کلیدی ترین راه کار حوزه پرورشی این شعار است؛ که هر دانش آموز، حداقل یک نقش و یک تشکل را باید دارا باشد که در این صورت یک جامعه خلاق، پویا با اهداف تربیتی دقیق و درست و کادر سازی مدیریتی صحیح و کارآمد را به دنبال خواهد داشت.

نوری تبار در ادامه گفت: سازمان دانش آموزی قدم های موثر و راسخی در جهت رشد و تعالی دانش آموزان و اهداف تشکیلاتی برداشته است و با سه رکن اصلی خود، یعنی: پیشتازان، خبرگزاری پانا و مجلس دانش آموزی، فرصت ها و بسترهای مناسبی را فراهم نموده است و ما باید به دانش آموزان اعتماد کنیم و در عرصه های اجتماعی، فرهنگی و سیاسی و ... به آنها نقش بدهیم و در کنار و همراه آنها، شرایط بروز استعدادها و توانمندیهای دانش آموزان را به شکل مطلوب فراهم آوریم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: امیدوارم در سال جدید، هر چه سریع تر مشکل بیماری کرونا در سرتاسر کشورمان و همچنین در کل دنیا حل شود و در سال روز تأسیس سازمان از آقای عباس باستانی، مدیر سازمان دانش آموزی شهر تهران به صورت ویژه قدردانی می کنم که با رهنمون ها و مدیریت ارزشی و با بصیرت ایشان همواره شاهد شکوفایی و رشد هرچه بیشتر اهداف سازمان در شهر تهران هستیم.


* خبرنگار دانش آموز پانا؛ عرفان نوری تبار

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار