انتقاد هاشمی از بی‌پاسخ ماندن اعتراض رد صلاحیت‌شدگان انتخابات شوراها

تهران (پانا) - رئیس شورای شهر تهران درباره رسیدگی به اعتراض رد صلاحیت‌شدگان انتخابات شوراهای شهر گفت با توجه به رایزنی‌ها و پیگیری‌های صورت گرفته و شکایت و اعتراض‌هایی که نامزدهای رد صلاحیت شده کردند، در رسیدگی به رد صلاحیت‌شدگان پاسخ قابل طرحی گرفته نشده است، علی‌رغم اینکه با مراجع مسئول صحبت شده و دلایل موضوع به صورت جدی و دقیق گزارش شده ولی هنوز خبری نیست.

کد مطلب: ۱۱۸۳۴۸۹
لینک کوتاه کپی شد
انتقاد هاشمی از بی‌پاسخ ماندن اعتراض رد صلاحیت‌شدگان انتخابات شوراها

محسن هاشمی در ابتدای دویست و نود و دومین جلسه شورا با اشاره به موضوع رسیدگی به اعتراض رد صلاحیت شدگان انتخابات شوراها گفت: کمتر از 40 روز به انتخابات شوراها و ریاست جمهوری قرار داریم و جامعه منتظر دو پیام مهم در رونق و نشاط انتخاباتی است. یعنی در ابتدا درخصوص تایید صلاحیت حداکثری و شنیده شدن صداهای متکثر در فضاهای سیاسی کشور باید مورد توجه قرار گیرد.

رئیس شورای شهر تهران افزود: با توجه به رایزنی‌ها و پیگیری‌های صورت گرفته و شکایت و اعتراض‌هایی که نامزدهای رد صلاحیت شده کردند، در رسیدگی به رد صلاحیت‌شدگان در انتخابات شوراها پاسخ قابل طرحی گرفته نشده است، علی رغم اینکه با مراجع مسئول صحبت شده و دلایل موضوع به صورت جدی و دقیق گزارش شده ولی هنوز خبری نیست.

وی گفت: با این حال امیدواریم مسئولان فضای مشارکت را با تایید صلاحیت دیدگاه‌های متنوع و متکثر در انتخابات شوراها فراهم کنند، به خصوص در مورد شورای شهر تهران که پشتوانه مردمی زیادی در انتخابات گذشته داشته، بتواند با رای بی‌سابقه و بالایی که موجود بود باعث حضور حداکثری مردم در انتخابات شوراها بشود.

محسن هاشمی همچنین درخصوص انتخابانت ریاست جمهوری گفت: به نظر می‌آید صدا و سیما و رسانه‌های رسمی فضا را برای گفت‌وگو با جریان‌های متفاوت هنوز آماده نکرده‌اند، در چنین شرایطی حتی لازم است در مورد کسانی که قائل به حضور و رأی دادن نیستند هم صحبت شود تا نخبگانی که به مشارکت فعال معتقد هستند، بتوانند در این گفت‌وگوها جامعه را برای مشارکت فعال در انتخابات قانع کنند و نسبت به پیامدهای عدم حضور در انتخابات باید مباحث کارشناسی و عمیقی مطرح شود تا شاهد شور و هیجان در انتخابات باشیم.

رئیس شورای شهر تهران همچنین گفت: جا دارد از حضور شهردار تهران در گفت‌وگوهای مستقیم در فضای مجازی تشکر و استقبال کنیم. به نظر می‌آید اگر این امر تداوم و افزایش پیدا کند و هم او و بقیه مدیران شهرداری در این گفت‌وگوها حضور پیدا کنند، در آستانه انتخابات شوراها می‌تواند باعث تبیین عملکرد مدیریت شهری در این دوره در زمینه‌های مختلف شود.

وی ادامه داد: این گفت‌و گوها حضور و گفت‌وگوی بدون واسطه با کارشناسان و اصحاب رسانه است و منتقدان و مدیران گذشته می‌توانند صحبت‌های خود را انجام دهند و از دستاوردهایشان به صورت غیر تبلیغاتی و به صورت کارشناسی دفاع کنند و هم نقاط ضعف و هم مزیت‌ها مشخص می‌شود که برای بهبود فضای کار و وضعیت زندگی در شهر می‌تواند مفید باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار