معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش:

«نهضت نصیب آموزشی یکسان» گامی در جهت ایجاد عدالت آموزشی است

تهران (پانا) - معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه تمام کودکان حق دارند از امکانات آموزشی مناسب بهره‌مند شوند گفت «نهضت نصیب آموزشی یکسان» گامی در جهت ایجاد عدالت آموزشی است.

کد مطلب: ۱۱۸۳۳۴۵
لینک کوتاه کپی شد
«نهضت نصیب آموزشی یکسان» گامی در جهت ایجاد عدالت آموزشی است

به گزارش روابط عمومی معاونت ابتدایی وزارت آموزش و پرورش و به نقل از اداره اطلاع‌رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش مازندران، رضوان حکیم زاده در وبینار تخصصی نهضت نصیب آموزشی یکسان که صبح امروز با حضور مدیران کل استان‌های مازندران و سیستان و بلوچستان و تیم معاونت آموزش ابتدایی این دو استان برگزار شد، با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب گفت: باید شرایطی ایجاد شود تا بین یادگیری در مناطق دوردست و پایتخت نشین تفاوتی وجود نداشته باشد.

وی با اشاره به عوامل تأثیرگذار در شکل کلان بر یادگیری دانش‌آموزان افزود: باید انرژی خود را صرف عواملی کنیم که شرایط تغییر و بهبود را داشته باشند.از جمله نقش معلم، جو مدرسه و ایجاد انتظارات بالا برای یادگیری که در این امر بسیار موثر هستند.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش نهضت نصیب آموزشی یکسان را گامی در جهت ایجاد عدالت آموزشی برشمرده و تصریح کرد: برای اجرای این برنامه 499 شهرستان و منطقه را بر اساس 7 شاخص توسعه‌یافتگی مورد بررسی و شناسایی قرار دادیم تا برنامه‌ریزی‌ها براساس شناخت در واحدهای خرد انجام شود.

حکیم زاده یکی از ویژگی‌های مثبت این نهضت را مشارکتی بودن آن دانسته و اظهار کرد: در این برنامه از تجارب و کمک اختصاصی همکاران استفاده می‌کنیم.در اجرای این طرح نبایداز مشارکت خانواده ها غافل شد و نگرش خانواده ها را نیز باید نسبت به مقوله یادگیری تغییر دهیم.

وی مسیر بهبود شرایط در بستر بنیان‌های آموزش و پرورش را بناکردن برنامه‌های اساسی در حوزه ابتدایی خوانده و تأکید کرد: مناطق و شهرستان‌ها در اجرای این طرح باید بر اساس شاخص‌های عملکردی شناسایی شوند.در این طرح درنظر داریم تا دانش‌آموزان بهتر از قبل عمل کنند و بیشتر از گذشته یاد بگیرند.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: در ارتقای شاخص‌های یادگیری، داشتن فرهنگ و انتظار بالای آموزشی بیشتر از برخورداری و ثروت تأثیرگذار است.اگر ارتقای کیفیت آموزشی به یک فرهنگ عمومی تبدیل شود و مشارکتهای برون سازمانی را جذب کنیم و از طرفی در مدرسه بتوانیم دیدگاه خانواده ها را تغییر دهیم، می‌توانیم به ایجاد شرایط یکسان یادگیری برای همه مناطق امیدوار باشیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار