کلاهبردار اینستاگرامی روانه زندان شد

شیراز (پانا) - رئیس پلیس فتا استان فارس از دستگیری مردی 34 ساله خبر داد که با درج آگهی فروش لوازم آرایشی و بهداشتی در شبکه اجتماعی اینستاگرام اقدام به کلاهبرداری از شهروندان می‌کرد.

کد مطلب: ۱۱۸۳۳۱۱
لینک کوتاه کپی شد
کلاهبردار اینستاگرامی روانه زندان شد

سرهنگ حشمت سلیمانی امروز با اعلام این خبر افزود: در پی شکایت زن جوانی مبنی بر اینکه در اینستاگرام با یک آگهی تحت عنوان فروش لوازم آرایشی و بهداشتی با قیمت کارخانه برخورد کرده و ضمن برقراری تماس با فرد تبلیغ کننده، مبلغ 30 میلیون ریال به عنوان بیعانه به حساب وی واریز و پس از دریافت وجه؛ دیگر جوابگوی پیام‌های من نبود که موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

وی ادامه داد: کارشناسان پلیس فتا با اقدامات فنی و تخصصی موفق شدند متهم که با ایجاد صفحات مختلف با همین موضوع در شبکه اجتماعی اینستاگرام اقدام به کلاهبرداری از شهروندان می‌کرد را شناسایی و وی را در مخفیگاهش در شیراز دستگیر کنند.

رئیس پلیس فتا استان با اشاره به اینکه در بررسی‌های بیشتر مشخص شد متهم با همین شگرد 50 میلیون ریال از 2 نفر دیگر نیز کلاهبرداری کرده است، گفت: این کلاهبردار در اظهارات خود هدف از این کار را کسب درآمد عنوان کرد و در ادامه صحبت‌های خود به این نکته اشاره داشت که برخی از شهروندان به واسطه قیمت پایین و به دلیل طمع‌ورزی و از روی اعتماد نابه‌جا، اقدام به واریز وجه به عنوان پیش پرداخت می‌کردند.

سلیمانی افزود: کاربران هرگز فریب اینگونه آگهی‌ها را نخورند و خریدهای اینترنتی خود را از طریق سایت‌های دارای نماد اعتماد الکترونیکی انجام دهند.

این مقام سایبری از هموطنان خواست: هنگام خرید از سایت‌های مختلف دقت کافی را داشته باشند و در صورت برخورد با هرگونه موارد مشکوک، آن را از طریق وب سایت پلیس فتا به نشانی اینترنتی www.cyberpolice.ir و یا با شماره تلفن 096380 با کارشناسان ما در میان بگذارند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار