رییس سازمان نوسازی مدارس کشور:

مشارکت 3 هزار میلیاردی خیران در مدرسه سازی در سال گذشته

بیرجند(پانا)- رییس سازمان نوسازی مدارس کشور با بیان این که خیران در سال گذشته بیش از 3 هزار میلیارد تومان در امر مدرسه سازی در سطح کشور مشارکت داشته اند گفت تاکنون 1 میلیون نفر نیز در طرح آجر به آجر ثبت نام کرده اند.

کد مطلب: ۱۱۸۲۹۹۸
لینک کوتاه کپی شد
مشارکت 3 هزار میلیاردی خیران در مدرسه سازی در سال گذشته

مهرالله رخشانی مهر، معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور در مراسم افتتاح مجتمع شهید فخری زاده با بیان این که خیران طی سال گذشته بیش از 3 هزار میلیارد تومان در مدرسه سازی مشارکت داشته اند گفت: از اجرای طرح آجر به آجر نیز بیش از 1 میلیون نفر در این طرح مشارکت داشته اند که این نشان از فرهنگ سازی و مشارکت مردم در امر مدرسه سازی است و امیدواریم روز به روز مشارکت مردم در این زمینه افزایش یابد.

وی با بیان این که دولت نیز با اعتبار 2 هزار و350 میلیارد تومان از محل منابع دولتی برای تکمیل پروژه های نیمه تمام خیر ساز هزینه کرد است گفت: حضور خیران در مجموعه آموزش و پرورش و نوسازی مدارس حضور پرخیر و برکتی است که جای تشکر از این خیرین دارد.

رخشانی مهر با بیان این که به دنبال ساخت مدارسی بر اساس سند تحول بنیادین آموزش و پرورش هستیم گفت: باید مدارسی ساخته شود که آیندگان معماری فاخر این دوره را به رخ بکشند.

معاون وزیر آموزش و پرورش در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که پس از شهادت شهید سلیمانی تا دهه فجر سال 99 بیش از 100 مجتمع به نام شهید سلیمانی نامگذاری شده است گفت: اگر گوشه به گوشه مدرسه نقش تربیتی دارد سر در مدارس هم باید نقش تربیتی داشته باشند و نام سردارانی همچون شهید سلیمانی و شهید فخری زاده باید در تمام مدارس کشور بدرخشد و دانش آموزان ما هم باید یاد بگیرند که چه کسانی باعث اقتدار و ماندگاری کشور شده اند و در این راه جان داده اند.

مجتمع شهید فخری زاده در زمینی به مساحت14هزار متر مربع و زیر بنای 5 هزار و 950 متر احداث شده و برای احداث آن بیش از 16میلیارد تومان هزینه شده است.

این مجتمع دارای 2هزار و 806 متر بنای آموزشی، 10 هزار متر محوطه سازی، 700متر دیوار کشی، نماز خانه ای به وسعه 144 متر مربع و یک زمین ورزشی به مساحت 3 هزار متر می باشد، تصریح کرد: با افتتاح مجتمع شهید فخری زاده ، ۳۵۰ دانش آموز قاینی از مزایای آن برخوردار شدند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار