توجه ویژه وزارت کشور به مناطق محروم

تهران (پانا) - رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور با اشاره به توجه ویژه وزارت کشور به مناطق محروم در قالب طرح توسعه ۳۱ شهرستان کمتر برخوردار گفت با همکاری و همفکری مجلس و دولت، احکام مناسبی در قانون بودجه امسال برای تقویت مدیریت شهری و روستایی لحاظ شده است که تحقق آن نیازمند توجه مضاعف تمامی دستگاه ها و نهادهاست.

کد مطلب: ۱۱۸۲۸۷۸
لینک کوتاه کپی شد
توجه ویژه وزارت کشور به مناطق محروم

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، مهدی جمالی نژاد که ۱۵ اردیبهشت ماه در نشست بررسی مسایل و مشکلات عمرانی شهرستان‌های خانمیرزا و لردگان سخن می گفت، با بیان اینکه از استان چهارمحال و بختیاری دو شهرستان خانمیرزا و لردگان انتخاب شده است، در خصوص برنامه تقویت ۳۱ شهرستان کمتر برخوردار اظهارکرد: در این راستا و به منظور بهره گیری از ظرفیت‌های دستگاه های مرتبط و هم افزایی، همیاری و همکاری حداکثری تمامی دستگاه های مرتبط با این موضوع، تفاهم نامه های همکاری به منظور بهره گیری از ظرفیتهای دستگاه های مرتبط منعقد شده است و مسوولان استانی باید موضوعات مرتبط را پیگیری و مشکلات را برای برطرف شدن به وزارت کشور منعکس کنند.

وی با بیان اینکه مسوولان استانی و مدیریت شهری و روستایی باید زمینه حضور موثر بخش خصوصی، سازمان های مردم نهاد و خیرین در مبحث ۳۱ شهرستان کمتر توسعه یافته را با هدف به کارگیری توانمندی های آنان در ایجاد و تقویت زیرساخت‌ها و اجرای برنامه های فرهنگی، هنری، اجتماعی و اقتصادی را فراهم کنند، نسبت به افزایش ارتقای شاخص‌های توسعه‌یافتگی دو شهرستان لردگان و خانمیرزا و ارتقای شاخص‌های شهری و روستایی این دو شهرستان ابراز امیدواری کرد.

جمالی نژاد در ادامه با اشاره به چالش‌های شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور از جمله این دو شهرستان، کاهش درآمدها را از مهمترین دغدغه‌های این دستگاه‌ها عنوان کرد و گفت: ردیف‌های اعتباری خوبی در بودجه امسال برای کمک به شهرداری‌ها و دهیاری‌ها در نظر گرفته شده که هم به صورت کمک‌های بلاعوض و هم به صورت تسهیلات است.

رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور در ادامه با اشاره به ابلاغ شیوه نامه جدید سرمایه گذاری شهرداری‌های کشور توسط وزیر کشور در اسفند ماه سال گذشته ابرازامیدواری کرد که این شیوه نامه راهگشای مناسبی برای ورود به عرصه مذاکره شهرداری با سرمایه گذاران باشد تا با نقش آفرینی در بهبود فرآیند سرمایه گذاری در شهرداری‌ها، سبب درآمد پایدار در شهرداری‌ها شود.

وی در عین حال تصریح کرد: دوران اتکای شهرداری و دهیاری به کمک های دولتی خاتمه یافته است و شهرداران و دهیاران در امور مربوط به حوزه های کاری خود باید خلاقیت و نوآوری به خرج دهند و ضرورت دارد شوراها و شهرداری‌ها و دهیاری‌ها با جذب سرمایه گذاران بخش خصوصی و مشارکت فعال شهروندان و واگذاری قانونمند امور به مردم و بخش خصوصی امور را پیش ببرند.

جمالی‌نژاد در پایان گقت: امید می‌رود در کنار مساعدت‌ها شهرداری‌ها بتوانند با اقدامات خلاقانه و نوآورانه کارنامه قابل قبولی از خود نشان دهند.

در این نشست نماینده مردم شهرستان‌های لردگان و خانمیرزا در مجلس شورای اسلامی، معاون عمرانی استانداری چهارمحال و بختیاری و فرماندار و شهرداران هم ضمن بیان گزارش‌هایی از وضعیت این مناطق، مسایل و مشکلات و پیشنهادهای اجرایی خود را بیان کردند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار