معلم باید ایده های دانش آموزان را به طرح های قابل اجرا تبدیل کند

بیرجند(پانا) - استاندار خراسان جنوبی تاکید کرد جامعه دست بوس زحمات و تلاش های جهادی معلمان بوده و براین بوسه افتخار می کند.

کد مطلب: ۱۱۸۲۷۶۴
لینک کوتاه کپی شد
معلم باید ایده های دانش آموزان را به طرح های قابل اجرا تبدیل کند

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش خراسان جنوبی، حمید ملانوری، عصر امروز در ارتباط تصویری با فرهنگیان استان که از طریق شبکه شاد برقرار شد؛ اظهار کرد: معلم مانند شمع می سوزد و آب می شود تا محصول و ثمره تلاش، خلاقیت و مجاهدت وی، تربیت انسان های مؤمن، متعهد، ماهر، توانمند و در تراز انقلاب باشد.
وی، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره بزرگ معلم انقلاب، شهید مرتضی مطهری و 431 شهید دانش آموز و معلم استان خراسان جنوبی، ابراز امیدواری کرد: به حق لیالی پر فیض قدر و ایام سوگواری مولی الموحدین، امیرالمؤمنین، حضرت علی(ع) بیماری کرونا ریشه کن شده، خشکسالی ها پایان یافته و زمینه ظهور امام زمان(عج) فراهم شود.
استاندار خراسان جنوبی، با بیان این مطلب که معلمان اندیشه های پاک و تفکر خوب را در جامعه رشد می دهند، تصریح کرد: معلم به متربیان خود، راه و رسم زندگی کردن،قدرت تفکر، قدرت اندیشیدن و قدرت تمیز دادن خوبی ها و بدی ها را می آموزد.
رئیس شورای آموزش و پرورش خراسان جنوبی، با اشاره به انتخاب شدن انبیا از بین بهترین مردم توسط پروردگار عالم، عنوان کرد: معلمان نیز برگزیدگان فرهیخته جامعه اسلامی و انقلابی ایران هستند؛ بنابراین کسی به غیر از معلم، نمی تواند انسان هایی مؤمن، ماهر و متعهد پرورش داده و تربیت کند.
نماینده ارشد دولت تدبیر و امید در خراسان جنوبی، با اشاره به سرعت فزاینده رشد تکنولوژی های دهکده جهانی در عصر ارتباطات، بیان کرد: جوان امروز سینه ای پر از سوال، ابهام، نیازهای علمی و ذهنی خلاق و سرشار از ایده دارد؛ از این رو نیازمند تربیتی است که بتواند ایده های خود را به طرح های اجرایی تبدیل کرده تاسکّان اداره کشور را به دست بگیرد.
وی، با بیان این که در عصر ارتباطات مطالب کتب و جزوات درسی به تنهایی غریزه تشنه پژوهش و ذهن کنجکاو جوان امروزی را ارضا نمی کند، یادآورشد: رسالت مهم معلمان در این شرایط فراهم کردن زمینه بروز ایده های خلاقانه دانش آموزان در کلاس و تبدیل ایده ها به طرح های قابل اجرا است،تا در مسیری قرار بگیرند که هم برای خود تولید علم و مهارت کنند و هم کارآفرین باشند.
استاندار خراسان جنوبی از معلم به عنوان منجی جامعه بشری یاد کرد و ادامه داد: معلمان فرشتگان نجات هستند و جامعه ای را که هر روز در باتلاق مادی گری، ناهنجاری و بزهکاری فرو می رود را با سرانگشت هنرمندانه تدبیر، علم آموزی و امید بخشی؛ انسان هایی در تراز اسلام و انقلاب اسلامی ایران تربیت می کند.
رئیس شورای آموزش و پرورش خراسان جنوبی، در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به صدور پیام انقلاب به اقصی نقاط جهان، اضافه کرد: امروز ملت های آزاده جهان با الهام و الگو پذیری از تفکر انقلابی و اسلامی ملت ایران در مقابل نظام سلطه استکبار به پا خواسته اند و با برافراشتن عَلَم آزادی خواهی قصد دارند، خود را از زیر یوق طاغوتیان مستکبر نجات دهند.
وی، استعداد، هوش بالا، جهادی بودن، ولایتمداری، انقلابی و حاضر در عرصه های مختلف را 5 ویژگی بارز مردم خراسان جنوبی برشمرد و ابراز کرد: خراسان جنوبی با وجود برخوردای از منابع وظرفیت های غنی،نتوانسته آنطور که باید توسعه پیدا کند، از این رو با همت مضاعف معلمان استان باید تلاش کنیم تابا استفاده از ایده ها و طرح های عالی نسل جوان، دامنه برخورداری، توسعه و رفاه استان را گسترش دهیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار