همان طور که مادر، فرزند را از نظر جسمی می پروراند، معلم روح دانش آموز را رشد می دهد

تهران ( پانا)_ اکرم رسا؛ دبیر ادبیات دبیرستان سمیه تهران معتقد است اگر مادر، فرزند را از نظر جسمی می پروراند و رشد می دهد، معلم نیز روح دانش آموز را متولد می کند و رشد می دهد و قطعا در انتخاب مسیر زندگی تأثیر گذار خواهد بود.

کد مطلب: ۱۱۸۲۷۴۸
لینک کوتاه کپی شد
همان طور که مادر، فرزند را از نظر جسمی می پروراند، معلم  روح دانش آموز را  رشد می دهد

اکرم‌ رسا؛ متولد سال۱۳۵۰دبیر ادبیات دبیرستان سمیه‌ منطقه ۱۴ شهر تهران است. وی در رشتهٔ ادبیات، تحصیل کرد و پس از دریافت دیپلم فرهنگ و ادب؛ فارغ التحصیل از دانشگاه علامه و پیام نور در مقطع لیسانس و فوق لیسانس است.

اکرم رسا در رابطه با سختی ها و موانع سال های تدریسش گفت: «هنگامی که در مقطع کارشناسی ارشد، شروع به تحصیل کردم، با وجود سختی هایی نظیر: نبود وسیلهٔ نقلیه، امور فردی و شخصی در کنار مسئولیت مادری و همسری، توانستم این مراحل را با موفقیت در کنار تحصیل طی کنم.»

او گفت: «در طی سال های تدریس، تجربهٔ کار در فضای مجازی به این گونه را نداشتم. اما چندین ماه است که نحوهٔ آموزش تغییر کرده و با مشکلاتی دست و پنجه نرم می کنیم. گویا به اراده پروردگار لازم بوده تا چنین شرایطی به عنوان پاندمیک پیش آید و درنهایت موجب تغییر سبک و راه و روش زندگی و نیز استفادهٔ مفید از فناوری گسترده ایجاد شود.»

رساگفت: «اثر منفی که شرایط مجازی بر تحصیل داشته، در مرتبهٔ اول، مربوط به زمانی است که دانش آموزان با بهانه تراشی موجب اتلاف فرصت کلاس و نیز ترک کلاس می شوند. در مرتبه دوم، تصحیح برگه های آزمون به جهت مشکلات تعداد معدودی از دانش آموزان که از دستگاه های پیش رفته تر برای تبدیل برگه آزمون به فایل، و اسکن کردن آن استفاده نمی کنند، این امر را دچار مشکل کرده است.»
وی همچنین به اثرات مثبت این شرایط اشاره کرد و گفت: «فیلم ها و فایل های آموزشی که در اختیار دانش آموزان در فضای مجازی قرار می دهیم، دانش آموز می تواند با توجه به شرایط، از این منابع در هر زمانی بهره و استفاده لازم را ببرد.»

رسا همچنین شغل معلمی را شغلی محترم دانست و افزود: «بسیار زیاد به این شغل علاقه مند هستم و به آن عشق می ورزم. کما اینکه این شغل با جامعه جوان، پویا و فعال سرکار دارد و در آن کهولت سن معنایی ندارد.»

وی افزود: «اگر مادر، فرزند را از نظر جسمی می پروراند و رشد می دهد، معلم نیز روح دانش آموز را متولد می کند و رشد می دهد و قطعا در انتخاب مسیر زندگی تأثیر گذار خواهد بود.»

رسا در ادامه گفت: «یک معلم خوب، حوصله و صبر بسیار زیاد می خواهد و در کنار آن باید دانش پژوه باشد. یعنی، در طی کار خود، هیچ گاه احساس فارغ التحصیلی نکند. تا بتواند پاسخ گوی دانش آموزان با هر سطح اندیشه و روحیاتی باشد.»

او همچنین از افتخارات خود که چندین مرتبه به عنوان دبیر نمونه در مدرسه و منطقه معرفی شد یاد کرد و گفت: «بزرگترین افتخارم این است که در کنار زندگی شخصی، همسر داری و مادر بودن سعی می کنم بهترین رابطه را با دانش آموزان داشته باشم.»

رسا همچنین از همکاران خواستار آن شد که با دانش آموزان همدل باشند. بدبینی ها را کنار بگذارند و به دانش آموزان فرصت دهند تا در جوار معلم، استفاده های لازم آموزشی را ببرند.

و در آخر وی در توصیه به جوانان گفت: «در انتخاب رشتهٔ تحصیلی و شغل خردمندانه و عاقلانه تصمیم بگیرند تا در آینده دچار مشکل و پشیمانی نشوند.»

*خبرنگار دانش آموز پانا؛ مهسا اکبری

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار