معاون برنامه‌ریزی و توانبخشی سازمان آموزش و پورش استثنایی:

براساس آمایش سرزمینی در کشور ۲۱۰ مدرسه استثنایی جدید مورد نیاز است

شهر ری(پانا) - با حضور معاون برنامه‌ریزی و توانبخشی سازمان آموزش و پورش استثنایی، ساختمان آموزشی الحاقی خیر ساز، سالن چند منظوره و استودیو تولید محتوای مجازی در مدرسه ناشنوایان الهام آموزش و پرورش ناحیه دو شهر ری افتتاح شد.

کد مطلب: ۱۱۸۲۷۰۶
لینک کوتاه کپی شد
براساس آمایش سرزمینی در کشور ۲۱۰ مدرسه استثنایی جدید مورد نیاز است

مجید هداوند معاون برنامه‌ریزی آموزشی و توانبخشی سازمان آموزش وپرورش استثنایی دراین مراسم ضمن تبریک هفته گرامی‌داشت مقام معلم و تسلیت ایام سوگواری شهادت امام علی(ع)، گفت: مقام‌معظم رهبری‌(مدظله العالی) در هفته معلم ضمن تقدیر از فعالیت معلمان خواستار تبدیل جایگاه و شأن معلمان به فرهنگ عمومی شدند.

او با تقدیر از مجاهدت معلمین در ایام کرونا،بیان کرد: از ۲۰۴ کشور دنیا ۱۹۱ کشور در اولین اقدام مدارس تعطیل کردند و آموزش‌های تلویزیونی و مجازی جایگزین آموزش‌های حضوری شد. در کشورمان نیز وزارت آموزش و پرورش با هدف دسترسی همگانی به آموزش و عدالت آموزشی شبکه اختصاصی شاد را راه‌اندازی کرد.

هداوند تصریح کرد: تاکنون ۸ هزار محتوای آموزشی توسط معلمین سراسر کشور در آموزش و پرورش استثنایی تولید شده که پس از داوری تاکنون ۶ هزار محتوا درشبکه شاد بارگذاری شده است.

این مقام مسئول با بیان اینکه آموزش و پرورش استثنایی از سه وجه نیروی انسانی، فضا و تجهیزات با آموزش و پرورش عادی تفاوت دارد، تصریح کرد: براساس مطالعات جهانی فضای استاندارد آموزشی دانش‌آموزان استثنایی نزدیک به ۲۸ متر مربع برای هر دانش‌آموزاست که در کشور ما این عدد نزدیک به ۱۰ مترمربع است.

معاون برنامه‌ریزی آموزشی و توانبخشی سازمان آموزش وپرورش استثنایی افزود: براساس آمایش سرزمینی در کشور ۲۱۰ مدرسه استثنایی جدید مورد نیاز است که ساخت این مدارس در قالب طرح از خشت تا بهشت از یک سال و نیم گذشته آغاز شده و تاکنون ۱۴۰ مدرسه از این تعداد افتتاح یا کلنگ زنی شده است.

‏معاون برنامه‌ریزی آموزشی و توانبخشی سازمان آموزش وپرورش استثنایی تأکید کرد: دانش‌آموزان استثنایی برای تعلیم و تربیت بهتر به ۱۱۰ قلم تجهیزات آموزشی، ورزشی و توان بخشی نیاز دارند که تأمین این تجهیزات برای بیش از ۸۰ هزار دانش‌آموزبا نیازهای ویژه در دستور کار آموزش و پرورش استثنایی قرار دارد.

هداوند با بیان اینکه در بحث نیروی انسانی سه مصوبه در شورای سازمان با حضور وزیر آموزش و پرورش تصویب شد، گفت: در بحث نیروی انسانی مقرر شد ۱۰ درصد استخدام‌های سالانه آموزش و پرورش به صورت ردیف مستقل سهم آموزش و پرورش استثنایی شود. هم چنین پیگیری افزایش فوق‌العاده استثنایی برای همکاران آموزش وپرورش استثنایی نیز در حال انجام است.

‏او تصریح کرد: ضوابط درجه بندی مدارس و طبقه بندی مشاغل نیرو‌های توانبخشی جهت بهره‌مندی از امتیازات آموزشی از دیگر مواردی است که در آموزش و پرورش استثنایی در حال پیگیری است.

خبرنگار دانش‌آموز: فاطمه سادات مومن

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار