اعلام برنامه‌های روز جهانی قدس

رهبر انقلاب اسلامی در روز قدس با مردم سخن خواهند گفت/ لطفی: هیچ تجمع مردمی و راهپیمایی حتی خودرویی در روز قدس اجرا نخواهد شد

تهران (پانا) - قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی از پخش سخنرانی رهبر انقلاب در روز قدس خطاب به مردم ایران و جهان اسلام ساعت ۱۱ روز جمعه (روز قدس) به صورت زنده از شبکه‌های داخلی و برون مرزی خبر داد.

کد مطلب: ۱۱۸۲۱۳۹
لینک کوتاه کپی شد
اعلام برنامه‌های روز جهانی قدس

نصرت الله لطفی صبح امروز در نشست خبری روز جهانی قدس گفت: ضمن اینکه از بیانات رهبر انقلاب در روز قدس بهره‌مند می‌شویم، برنامه‌های هم‌افزای دیگری در بین تشکل‌های مردم نهاد، ارگان‌ها و سازمان‌ها مثل سال گذشته برگزار می‌شود. اگرچه محدودیت کرونا اجازه راهپیمایی خودرویی و تجمعات مردمی را به ما نداده است اما نشان خواهیم داد که دل مردم ایران با مردم مظلوم فلسطین در مقابل رژیم کودک‌کش اسرائیل است.

وی از برگزاری دو نشست تخصصی در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه (۱۴ و ۱۵ اردیبهشت) خبر داد و گفت: یک نشست تخصصی با حضور نمایندگان حزب الله لبنان، جنبش اسلامی فلسطین و جنبش حماس در شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی برگزار می شود. نشست دیگر روز پنجشنبه در مسجد امام صادق میدان فلسطین با حضور دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، سفرای یمن و فلسطین در ایران و برخی شخصیت های خارجی بدون حضور مردم و با حضور اصحاب رسانه برگزار خواهد شد سپس آیین برافراشتن پرچم فلسطین در میدان فلسطین را خواهیم داشت.

لطفی گفت: دومین کنگره بین المللی قدس شریف در بستر فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی با سخنرانی شخصیت‌های علمی، فرهنگی و سیاسی بیش از ۲۰ کشور به ریاست آیت الله علیرضا اعرافی، مدیر حوزه‌های علمیه کشور در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه برگزار خواهد شد.

به گفته قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کنگره قدس آستان قدس رضوی در ذیل کنگره بین‌المللی قدس شریف با ویژه برنامه‌هایی در جمعه ۱۷ اردیبهشت از جمله محفل بین‌المللی قرآنی و شب شعر قدس، گروه سرود چند زبانه برگزار می شود.

وی با بیان این که هشتگ و شعار روز قدس با هدف ایجاد پویش‌های مجازی گسترده داخلی و بین‌المللی به زبان های فارسی، عربی و انگلیسی تعیین شده، اظهار داشت: شعار واحد عبارت است از «آزادی قدس نزدیک است» که هشتگ های آن عبارت است از #القدس اقرب، #قدس شریف_نزدیکیم و # quds_is_closer. همچنین آیین برافراشتن پرچم فلسطین در میادین و خیابان‌هایی با نام فلسطین یا قدس و خیابان‌هایی که هرساله مسیر راهپیمایی روز قدس بوده برگزار و همزمان پرچم رژیم جعلی صهیونیستی و شیطان بزرگ به آتش کشیده می شود.

وی با اشاره به سایر برنامه های این روز گفت: پوستر و تمثال شهید حاج قاسم سلیمانی و به خصوص پرچم فلسطین و پارچه نوشته با شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا بر خودروهای در حال تردید شهری در روز قدس الصاق می شود. هماهنگی با شبکه شاد برای اجرای ویژه برنامه برای دانش‌آموزان، برگزاری کنگره زنان و قدس شریف در روز پنجشنبه ۱۶ اردیبهشت با همکاری اتحادیه جهانی زنان مسلمان، برگزاری مسابقات فرهنگی در بستر فضای مجازی، طرح ویژه مأذنه مقاومت برای پخش سرودهای مرتبط با قدس و فلسطین از بلندگوهای مساجد، بقاع متبرکه و همچنین راه‌اندازی گروه‌های سرود سیار از دیگر برنامه های روز جهانی قدس است.

لطفی گفت: گرچه هدف اصلی بزرگداشت روز جهانی قدس و در واقع یادگار برجسته و میراث ماندگار احیاگر اسلام ناب محمدی (ص)، دفاع از آرمان فلسطین، خنثی کننده توطئه نظام سلطه و صهیونیزم در به فراموشی سپردن مسأله قدس شریف به مثابه مسأله اول جهان اسلام است باید این موضوع مهم و پیام واقعی را مد نظر داشت و آن را تبیین کرد.

وی روز قدس را شاخص صف بندی حق و باطل و مصداق این کلام حضرت علی (ع) دانست که «کونا للظالم خصماً و للمظلوم عوناً» و اظهار داشت: راهبرد کلی ما همیشه در ستیز با ستمگران و حامی مظلومین بودن است و زنده نگه‌داشتن آن یک وظیفه اعتقادی و دینی با ریشه قرآنی است که از همین منظر، روز قدس را روز اسلام و روز نبی اکرم (ص) و روز مقابله مستضعفین با مستکبرین نام نهاده‌اند که اتفاقا پشتوانه امنیت ملی و امنیت کشور ما هم می‌باشد. در هفتاد و سومین سال از اشغال قدس شریف با اهمیت مضاعف نسبت به سال‌های قبل که از چند جهت دارای وجه تمایز با قبل می‌باشد، رسالت خطیر و وظیفه مهمی متوجه همه ما به ویژه اصحاب رسانه می‌باشد.

وی وجه تمایز روز قدس امسال را در خیانت تعدادی از سران خود فروخته کشورهای عربی در برقراری ارتباط آشکار رسمی با رژیم جعلی صهیونیستی و همچنین ترور شهید محسن فخری‌زاده و نقش داشتن در ترور شهید قدس و مقاومت، سردار حاج قاسم سلیمانی و همچنین اقدامات خرابکارانه در سایت هسته‌ای نطنز دانست.

لطفی تاکید کرد: دفاع از فلسطین یعنی تجلی دفاع از اسلام و قرآن و مایه عزت و شرف، و مقاومت تنها راه احقاق حق ملت فلسطین و آزادی قدس شریف که به توفیق الهی در آینده‌ای نه چندان دور محقق خواهد شد.

قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گفت: با عنایت به انتظار به حق از ایران اسلامی به عنوان خاستگاه اصلی روز جهانی قدس، منادی و پرچمدار دفاع از آرمان فلسطین، با وجود شرایط خاص کرونایی و محدودیت‌های مترتب بر آن، از چندین هفته قبل مبادرت به برنامه‌ریزی برای بزرگداشت مطلوب روز جهانی قدس صورت گرفت.

وی گفت: با توجه به امکان‌پذیر نبودن برگزاری راهپیمایی پرشور سالیانه به دلیل شیوع ویروس کرونا و با توجه به تجربه موفق برگزاری راهپیمایی خودرویی و موتوری در یوم‌الله ۲۲ بهمن، با هدف برگزاری راهپیمایی سراسری خودرویی روز جهانی قدس، اقدامات گسترده‌ای صورت گرفت ولی مواجه شدن با موج جدید و رشد فزاینده و صعودی ویروس کرونا در این ایام و آمار بسیار بالای فوتی‌های روزانه تغییراتی در برنامه ها صورت گرفت. به دلیل تهدیدات جدی و نگرانی از شیوع دیگر انواع جهش‌یافته ویروس کرونا و ضرورت غفلت نکردن از پیشگیری از ابتلای بیشتر، حفظ سلامت مردم و پرهیز از عادی‌انگاری در رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، در جمع‌بندی هماهنگی‌های نهادی مقرر شد امسال هم همانند سال قبل هیچ تجمع و راهپیمایی حتی خودرویی نداشته باشیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار