کاظمی: چراغ تعیلم و تربیت با وجود معلمان در کشور خاموش نخواهد شد

تهران (پانا) - معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش همزمان با فررسیدن هفته گرامی داشت مقام معلم در پیامی با گرامیداشت یاد و خاطره استاد مطهری روز معلم را تبریک گفت.

کد مطلب: ۱۱۸۱۷۳۰
لینک کوتاه کپی شد
کاظمی: چراغ تعیلم و تربیت با وجود معلمان در کشور خاموش نخواهد شد

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل معاونت پرورشی و فرهنگی متن پیام علیرضا کاظمی به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

اقرا باسم ربک الذی خلق، خلق الانسان من علق، اقرأ و ربک الاکرم، الذی علم بالقلم، علم الانسان ما لم یعلم. در والا بودن مقام معلم همین نشانه کافیست که خداوند متعال در این آیات از قرآن کریم خود را در جایگاه و مقام معلم قرار داده است؛ اولین معلم و بزرگترین معلم خود خداوند است که این مقام پس از حضرت حق به رسولانش رسیده است و انبیا عظام نیز در مقام معلمی جامعه بشریت را هدایت می کردند که در کلام حضرت امام خمینی (رحمت الله علیه) نیز به آن اشاره شده است که فرمودند :«معلمی شغل انییاست».

روز معلم یادآور جانفشانی و از خود گذشتگی مردان و زنانی است که برای هدایت نسل نوپای جامعه از جان نیز دریغ نکردند و در راه تعلیم و تربیت تابلوهای نفیس ایثار و مردانگی را خلق کردند؛ از خاطرمان نمی رود معلمان در دوران دفاع مقدس با نثار قریب به 5 هزار شهید به خیل شهیدان، کلاس های تربیتی خود را هر چه با شکوهتر برگزار کردند و اکنون که عرصه جنگ با ویروس منحوس کرونا شرایط را تغییر داده است و کار تعلیم و تربیت سخت تر از گذشته شده است و علاوه بر این بسیاری از دانش آموزان از داشتن ابزارهوشمند جهت ادامه تحصیل محروم هستند باز معلمان جلوه هایی از ایثار و از خود گذشتگی را نشان دادند که اشک شوق در چشم هر انسانی نقش می بندد.

چراغ تعلیم و تربیت با داشتن چنین انسان های با عزت و بلند همتی، هیچگاه در این کشور خاموش نخواهد شد و به همت این عزیزان از این دوران سخت نیز عبور خواهیم کرد و با خیالی آسوده دست فرزندان خود را برای عبور از بحر متلاطم نیل در دستان موسوی معلمان قرار می دهیم و نظاره گر موفقیت های آنان خواهیم بود.

در ایام هفته گرامی داشت مقام معلم یاد و نام معلم اخلاق و معرفت استاد فرزانه شهید مرتضی مطهری را گرامی می داریم و فرا رسیدن این هفته را به تمامی فرهنگیان به ویژه معلمان که به فرموده مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) افسران سپاه پیشرفت کشور و پایه ریزان تمدن نوین هستند تبریک و تهنیت عرض می کنم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار