همکاری اینترپل و یگان محیط زیست برای کاهش قاچاق حیات وحش

تهران (پانا) - فرمانده یگان حفاظت سازمان حفاظت محیط زیست از تشکیل کمیته‌ای مشترک و به پیشنهاد پلیس بین‌الملل خبر داد و گفت این کمیته برای کاهش میزان قاچاق حیات وحش در ایران تشکیل می‌شود.

کد مطلب: ۱۱۸۱۵۶۴
لینک کوتاه کپی شد
همکاری اینترپل و یگان محیط زیست برای کاهش قاچاق حیات وحش

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان حفاظت محیط زیست، سرهنگ جمشید محبت‌خانی با اشاره به میزان بالای قاچاق حیات وحش در ایران تصریح کرد: رتبه ایران در جهان در حوزه قاچاق حیات وحش، رتبه خوبی نیست. به همین دلیل با سردار شیرزاد - رییس پلیس بین‌الملل کشور- صحبت کردم و تصمیم داریم امسال در اولین فرصت ممکن با درخواست و پیشنهاد پلیس بین‌الملل و به دبیری یگان حفاظت سازمان محیط زیست، کمیته‌ای در این زمینه تشکیل شود.

وی با اشاره به حضور همزمان پلیس بین‌الملل و سازمان محیط زیست در این کمیته گفت: سازمان‌هایی که دراین حوزه نقش دارند و می‌توانند موثر باشند نیز در این کمیته عضو می‌شوند تا بتوانیم موضوع را دنبال کنیم.

فرمانده یگان حفاظت سازمان حفاظت محیط زیست با ابراز امیدواری نسبت به اینکه رتبه کشور در حوزه قاچاق حیات وحش به رده‌های پایین‌تر تقلیل داده شود و در این بخش نیز ایران در بین سایر ممالک جهان سرافراز باشد، اظهار کرد: قاچاق حیات وحش برای پلیس بین‌الملل نیز دغدغه است و قطعا پلیس اینترپل دستگاه‌های درگیر را به ما اعلام می‌کنند و به‌زودی پس از موافقت رییس سازمان محیط زیست، اقدامات لازم را در کمیته مذکور و تلاش برای کاهش قاچاق حیات وحش انجام می دهیم.

محبت‌خانی با تاکید بر اینکه سردار شیرزاد یکی از افراد دغدغه‌مند محیط زیست است، گفت: پلیس بین‌الملل سریع اقدامات مربوطه را انجام می‌دهد و ما نیز پس از موافقت کلانتری کمیته را تشکیل می‌دهیم و شروع به کار می کنیم.

وی خاطرنشان کرد: پیشنهاد اینترپل، دبیری یگان حفاظت در کمیته بود و با کمک رییس سازمان حفاظت محیط زیست سعی می‌کنیم در کوتاه‌ترین زمان ممکن این کمیته تشکیل شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار