فراخوان سومین نمایشگاه ملی مد، لباس و صنایع دستی

تهران (پانا) - از سوی معاونت فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، فراخوان سومین نمایشگاه ملی مد، لباس و صنایع دستی، ویژه توانمندی‌های دانشجویان دختر منتشر شد.

کد مطلب: ۱۱۸۱۳۸۲
لینک کوتاه کپی شد
فراخوان سومین نمایشگاه ملی مد، لباس و صنایع دستی

به گزارش وزارت علوم،فراخوان سومین نمایشگاه ملی مد، لباس و صنایع دستی با هدف الگوسازی در زمینه مد و لباس در حوزه‌های زندگی اجتماعی دانشجویان با هدف افزایش غرور ملی، ایجاد زمینه‌های ورود دانشجویان دختر به فضای کسب و کار در حوزه مد و لباس و صنایع دستی و حمایت از طراحان نوپا و دانشجو در راستای کارآفرینی و ایجاد اشتغال و تقویت امید به آینده با محوریت دانشگاه شهید چمران اهواز منتشر شد.


بخش‌های رقابتی این دوره از نمایشگاه شامل سه بخش طراحی، الگوسازی و دوخت لباس بانوان با استفاده از به‌روز رسانی یا استفاده مدرن از دست بافته‌ها و رودوزی‌های سنتی کشور؛ طراحی، الگوسازی و دوخت لباس‌های بانوان با تمرکز بر لباس‌های قومی (به‌روز رسانی یا استفاده مدرن از لباس‌های اقوام با توجه به کاربرد الگوی آنها با ذکر شناسنامه کار) و هنرهای پوشیدنی شامل تولیدات صنایع دستی مرتبط با مد و لباس (زیورآلات، کیف، کفش، کمربند و...) است.

همچنین رویکردهای این نمایشگاه ملی، الگوها و سبک‌های اصیل و نوین ایرانی-اسلامی در پوشش مبتنی بر نمادهای فرهنگ، هنر و تمدن ایرانی، معرفی وجهه مدرن هنر ایرانی در هنرهای پوشیدنی، مدرن‌سازی پوشش‌های سنتی و قومی، ترویج فرهنگ محیط زیستی در استفاده از مواد دوستدار محیط زیست و یا قابل بازیافت اعلام شده است.

ثبت‌نام دانشجویان در این رویداد از طریق سامانه به آدرس الکترونیکی www.fhne.ir امکان‌پذیر است و مهلت ثبت‌نام علاقه‌مندان برای شرکت در این رویداد، ۱۵ خردادماه اعلام شده است. همچنین علاقه‌مندان می‌توانند برای اطلاع اخبار و اطلاعیه‌های این نمایشگاه به آدرس www.instagram.com/fhne.ir مراجعه کنند.

سومین نمایشگاه ملی مد، لباس و صنایع دستی به همت معاونت فرهنگی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و معاونت ریاست جمهوری در امور زنان و خانواده و با محوریت دانشگاه شهید چمران اهواز در تیرماه سال جاری برگزار می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار