تاثیر ایجاد منطقه آزاد استان اردبیل در رونق اقتصادی ایران و آذربایجان مهم است

اردبیل(پانا) - استاندار اردبیل تصویب و ایجاد منطقه آزاد استان اردبیل را در رشد و رونق اقتصادی دو کشور ایران و آذربایجان با اهمیت دانست.

کد مطلب: ۱۱۸۱۲۰۲
لینک کوتاه کپی شد
تاثیر ایجاد منطقه آزاد استان اردبیل در رونق اقتصادی ایران و آذربایجان مهم است

اکبر بهنام جو ،استاندار اردبیل در گفت و گو با شبکه برون مرزی سحر گفت: ارتباط با کشور آذربایجان برای ایران و استان اردبیل دارای اهمیت بوده و اقدامات مناسبی در راستای سرعت بخشی به تصویب منطقه آزاد استان انجام گرفته است.

او بیان کرد: در حال حاضر ،لایحه مناطق آزاد در دولت و مجلس مصوب شده و در شورای نگهبان هم تایید شده است.

استاندار اردبیل اظهار کرد: در کمیسیون اقتصادی و زیربنایی مجمع تشخیص مصلحت نظام هم مصوب شده و در صورت تصویب در صحن اصلی مجمع تشخیص مصلحت نظام در آینده نزدیک به عنوان رونق بخش اقتصادی دو کشور خواهد بود.

بهنام جو تصریح کرد: اجرای بارانداز ریلی در شمال استان نیز از جمله ضرورت های توسعه ارتباطات اقتصادی بوده و با جدیت پیگیری می شود.

او افزود: اقدامات بارانداز ریلی هم رو به جلو بوده و در وزارت کشور و وزارت راه مصوب شده و مراحل نهایی را به لحاظ تصویب می گذراند،.

استاندار اردبیل ادامه داد: در داخل کشور هم نقشه های مورد نیاز برای اجرای بارانداز تهیه شده و در آینده عملیات اجرایی هم آغاز می شود.

بهنام جو با بیان اینکه شهرک صنعتی مشترک موضوع جدیدی است که در بین کشورهای دیگر وجود نداشته است، مطالعات و اجرای آن را نیاز به تدوین قوانین دانست.

او گفت: مناطق آزاد برای همه کشورها جاافتاده و ایجاد این مناطق می تواند به خوبی در توسعه فعالیت های اقتصادی موثر باشد.

استاندار اردبیل در ادامه فعالیت گمرک بیله سوار و مراودات انجام شده از این گمرک را مناسب ارزیابی کرد و از افزایش مبادلات تجاری از این گمرک به میزان ۷۰ درصد با ۲۵۰ میلیون دلار خبر داد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار