ممنوعیت ورود به مناطق حفاظت‌ شده آذربایجان‌شرقی

تبریز(پانا) - معاون محیط طبیعی اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان‌شرقی از اجرای طرح ممنوعیت ورود به مناطق حفاظت شده این استان تا اواخر خرداد خبر داد.

کد مطلب: ۱۱۸۱۱۷۵
لینک کوتاه کپی شد
ممنوعیت ورود به مناطق حفاظت‌ شده آذربایجان‌شرقی

به گزارش اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی، داوود غنی‌پور معاون محیط طبیعی اداره‌کل حفاظت محیط زیست استان با اشاره به اجرای طرح ممنوعیت ورود به مناطق حفاظت شده از تا اواخر خرداد، اظهار کرد: در این مدت به دلیل فصل زادآوری حیات وحش، ورود گردشگر و افراد دیگر به مناطق امن ممنوع است.

وی افزود: بهار فصل زادآوری جانواران و طبیعت نیز است و برخی افراد خواسته یا ناخواسته مشکلاتی را برای حیات وحش با برهم زدن آرامش حیوانات ایجاد می‌کنند که محیط‌بانان بر اساس وظایف خود قطعاً با متخلفان در این زمینه برخورد خواهند کرد.

غنی‌پور با تاکید بر اینکه شهروندان در صورت برخورد با جوجه پرندگان و نوزادان وحوش در سایر مناطق و در هر حالتی از جابه‌جایی آن خودداری کنند، گفت: دوستداران محیط زیست هر نوع تخلف را به سامانه ۱۵۴۰ اطلاع دهند.

معاون محیط طبیعی حفاظت محیط زیست استان در پایان مجدداً از دوستداران محیط زیست و طبیعت خواست تا ضمن همکاری با محیط‌بانان از نزدیکی به مناطق زادآوری حیات وحش خودداری کنند و در صورت مشاهده نوزاد جانوران وحشی، از نزدیک شدن و جابه‌جایی حیوانات خودداری و همچنین با مشاهده رویدادهای غیرطبیعی مراتب را به ادارات حفاظت محیط زیست در سطح استان اطلا‌ع‌رسانی کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار