فردا توسط رئیس جمهور صورت می گیرد؛

26 هزار میلیارد ریال طرح جدید صنعت آب بهره برداری می شود

تهران (پانا) - چهار طرح بزرگ صنعت آب با سرمایه‌گذاری ۲۶ هزار میلیارد ریال در سه استان هرمزگان، مازندران و خوزستان با حضور ویدئوکنفرانسی رئیس جمهوری و وزیر نیرو در چهارمین هفته پویش #هرهفته_الف_ب_ایران در سال ۱۴۰۰ به بهره‌برداری می‌رسد.

کد مطلب: ۱۱۸۱۰۷۴
لینک کوتاه کپی شد
26 هزار میلیارد ریال طرح جدید صنعت آب بهره برداری می شود

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت نیرو، چهارمین هفته پویش #هرهفته_ الف_ ب_ ایران با بهره‌برداری از چهار طرح جدید فردا (پنج‌شنبه) برگزار می شود که از این چهار طرح، دو طرح در استان هرمزگان، یک طرح در استان مازندران و یک طرح نیز در استان خوزستان قرار دارد.

فاز سوم سامانه نمک زدایی بندرعباس، خط انتقال آبرسانی به بندرعباس از آب شیرین‌کن و تصفیه‌خانه آب سرنی به ارزش یک هزار و ۲۸۵ میلیارد تومان در استان هرمزگان فردا به بهره‌برداری خواهند رسید.
واحد دوم تصفیه‌خانه فاضلاب ساری، با اعتبار ۱۵۰ میلیارد تومان نیز یکی دیگر از طرح‌های آماده بهره‌برداری در استان مازندران است.
آخرین طرحی که قرار است افتتاح شود طرح آبگیری سد بالارود با سرمایه‌گذاری ۶۴۵ میلیارد تومان است که در استان خوزستان قرار داشته و فردا با دستور رئیس جمهوری به بهره‌برداری خواهد رسید.
همچنین در ادامه پویش هفته چهارم، عملیات اجرایی سد زارم‌رود، با سرمایه‌گذاری ۹۰ میلیارد تومان در استان مازندران آغاز خواهد شد.

وزارت نیرو با هدف عملیاتی کردن طرح‌های صنعت آب و برق از نیمه دوم سال ۹۸ برنامه‌ای را با نام پویش #هر هفته الف_ب_ ایران طراحی و عملیاتی کرد که در قالب این برنامه مقرر شد بهره‌برداری از طرح‌های مهم صنعت آب و برق اجرایی شود. مرحله نخست این پویش از نیمه دوم سال ۹۸ کلید خورد.

دومین مرحله افتتاح طرح‌های مهم صنعت آب و برق در قالب پویش هر هفته#الف_ب_ایران فعالیت خود را از فروردین‌ماه سال ۹۹ آغاز کرد.

این پویش، بهره‌برداری از طرح‌های مهم صنعت آب و برق را برای سراسر کشورمان در شرایط سخت تحریمی به همراه داشت و نشان داد با وجود شرایط سخت تحمیل شده به کشور، قطار سازندگی دولت «تدبیر و امید» زمین‌گیر نشده و همچنان با قوت رو به جلو در حرکت است.

وزیر نیرو در زمان راه‌اندازی این پویش به مردم قول داده بود که هر هفته از پروژه‌های مهم صنعت آب و برق در سراسر کشور رونمایی کند.

در قالب پویش هر هفته#الف_ب_ایران مقرر شد از ۲۵۰ پروژه مهم صنعت آب و برق در سراسر کشور با سرمایه گذاری ۵۰ هزار میلیارد تومان بهره‌برداری شود.

اهیمت این پویش به قدری بود که «حسن روحانی» رییس‌جمهوری در پیامی که به وزیر نیرو بابت این طرح ها، گفت: اقدام‌های برنامه‌ریزی شده در زمینه دو نیاز اساسی مردم یعنی آب و برق (الف و ب)، عبور بی‌مشکل از تابستان‌های گرم و خشک، ایجاد امنیت روحی و اجتماعی در جهت استمرار بهره‌گیری از دو نعمت ارزشمند، اعتماد لازم برای برنامه‌ریزی اقتصادی و نگاه امیدوارانه به تابستان ۹۹ با وجود مواجهه با پاندمی کووید۱۹ و عدم دغدغه مردم برای قطعی آب یا برق در بیمارستان، منزل یا محل کار از یک سو و بیان و تشریح لازم در پایان طرح‌ها و افتتاح آنها به سبکی نوین و دل‌گرم‌کننده از سوی دیگر، برای مردم ایران و دولت تدبیر و امید افتخارآمیز و غرورآفرین بود.

ویژگی بارز مرحله جدید پویش هر هفته #الف ب-ایران این بوده است که علاوه بر توجه به پروژه‌های ساخت‌وسازی، برای نخستین بار و در قالب این پویش پروژه‌های سازوکاری هم مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار