کارشناس مشاوره منطقه ۱۳ در گفت و گو با پانا:

آموزش مهارت های تاب آوری در معلمان و تاثیر آن در تاب آوری تحصیلی دانش آموزان

تهران(پانا)- کارشناس مشاوره و مدیر هسته مشاوره منطقه ۱۳ از وبینار تخصصی مهارت های تاب آوری آموزگاران با موضوع آگاهی نسبت به توانمندی های خود، کنترل هیجانات و روابط اجتماعی و تاثیر آن در تاب آوری تحصیلی دانش آموزان سخن گفت.

کد مطلب: ۱۱۸۰۸۴۱
لینک کوتاه کپی شد
آموزش مهارت های تاب آوری در معلمان و تاثیر آن در تاب آوری تحصیلی دانش آموزان

کارگاه توانمندسازی رابطین مشاور و آموزگاران ابتدایی مدارس منطقه ۱۳ با حضور اساتید مجرب و روانشناسان برتر منطقه ۱۳ از ۲۵ فروردین آغاز شده و تا ۱۱ اردیبهشت ادامه دارد.
مژگان نظری؛ کارشناس مشاوره در گفت و گو با پانا با اشاره به موضوع تاب آوری در شرایط کرونایی گفت: «تاب آوری فرایند مقابله و سازگاری موفقیت آمیز در برابر شرایط چالش برانگیز و تهدید کننده زندگی است به عبارتی نوعی سازگاری مثبت در برابر شرایط ناگوار است.»

وی افزود: «تاب آوری ظرفیتی برای مقاومت در برابر استرس و فاجعه است. در شرایط فعلی افراد تاب آور قادرند راه حل های بهتری برای مقابله با ویروس کرونا انتخاب کنند و کمتر دچار آسیب شوند. برای به حداقل رسیدن این آسیب های روانی در شرایط پسا کرونا و افزایش تاب آوری در شرایط فعلی بر آن شدیم کلاس هایی با موضوعات متفاوت در همین زمینه با حضور اساتید مجرب و متخصص برای آموزگاران ابتدایی و رابطین مشاور منطقه در نظر بگیریم تا بتوانند در مقابل شرایط بحرانی عکس العمل خود را مدیریت کنند و واکنش خوبی از خود نشان دهند و در نتیجه تاثیر مثبتی بر رفتار خانواده خود و دانش آموزان که با آنها ارتباط تنگاتنگ دارند داشته باشند.»

نظری با توجه به اهمیت تاب آوری در تحصیل دانش آموزان اظهار کرد: «میزان موفقیت هر دانش‌آموز در تحصیل، یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های هر نظام آموزشی است. بین تاب‌آوری و پیشرفت تحصیلی، رابطه مثبت و معنی‌دار وجود دارد که با افزایش میزان تاب‌آوری، میزان پیشرفت تحصیلی نیز افزایش می‌یابد همچنین، بین تاب‌آوری تحصیلی با حمایت خانواده، حمایت دوستان و حمایت اشخاص مهم، رابطه مثبتی وجود دارد. برای بهبود و ارتقای تاب‌آوری تحصیلی دانش‌آموزان، ضمن تقویت مشارکت تحصیلی والدین به آموزش معلمان نیز نیازمندیم.»

این کارشناس مشاوره گفت: «با توجه به اینکه دانش‌آموزان تاب‌آور نیاز به معلمانی تاب‌آور دارند با افزایش مهارت های تاب آوری آموزگاران ابتدایی، علاوه بر ارتقای مهارتهای اجتماعی آنان، تاب آوری تحصیلی دانش آموزان نیز افزایش یافته و در نهایت این که، اعتماد والدین به مدرسه بیشتر شده و رابطه والدین با فرزندان نیز بهبود می یابد.»


ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار