در آیین تقدیر از مراقبین سلامت منطقه ۱۳ عنوان شد:

مراقبت از سلامت دانش آموزان یکی از حساس ترین وظایف آموزش و پرورش است

تهران(پانا)- در جلسه تقدیر از مراقبان سلامت به نقش مهم مراقبان سلامت در پیشگیری از کووید ۱۹ و آگاه سازی دانش آموزان در دوران شیوع کرونا تاکید شد.

کد مطلب: ۱۱۸۰۵۶۸
لینک کوتاه کپی شد
مراقبت از سلامت دانش آموزان یکی از حساس ترین وظایف آموزش و پرورش است

به مناسبت هفته سلامت، مراسمی با حضور سید محمدهادی حسینی؛ مدیر آموزش و پرورش منطقه ۱۳، علی امیری؛ معاون پرورشی و تربیت بدنی، زهرا قدسی؛ کارشناس بهداشت و مراقبین سلامت منطقه ۱۳ برگزار شد.
در این مراسم، سید محمدهادی حسینی ضمن تبریک ایام ماه مبارک رمضان و بزرگداشت هفته سلامت گفت: یکی از حساس ترین وظایف آموزش و پرورش، اجتماعی کردن و انتقال آموزه های بهداشتی و مراقبت از سلامت دانش آموزان است و بر همین اساس انتخاب مراقبان بهداشت در مدارس اهمیت بسزایی دارد.
حسینی با اشاره به اینکه مراقبین سلامت، سفیران بهداشت در مدارس هستند افزود: برگزاری دوره های آموزشی در جهت بالا بردن سطح آگاهی، بهداشت و سلامت فردی دانش آموزان و جامعه بسیار حائز اهمیت است و همه افراد برای پیشگیری از این بیماری کرونا در سنین مختلف نیاز به آموزش و مطالعه دارند.
وی گفت: مراقبان سلامت و اولیاء دانش آموزان باید نسبت به این بیماری و علائم آن شناخت کامل داشته باشند تا به دانش آموزان در خانه و مدرسه خدمات و مراقبت مناسب صورت گیرد.
در ادامه، علی امیری با اشاره به ضرورت وجود مراقب سلامت در مدارس گفت: در طول سالیان گذشته، توجه به سلامت در همه حیطه های جسمی، روانی، اجتماعی و معنوی از چنان اهمیت خاصی برخوردار بوده که هفته ای تحت عنوان هفته سلامت شکل گرفت. اما شرایط کرونا و اهمیت فوق العاده سلامت جامعه، دقت و تمرکز ما را به موضوع سلامت بیشتر و بیشتر کرده است. شرایط سخت همه گیری ویروس کرونا در دنیا، بار دیگر یک پیکر بودن آدمیت را به جهانیان تذکر داد و خواستار تلاش انسان ها برای ساخت جهانی عادلانه تر و سالم تر شد. بدون شک در این مسیر سخت، به همراهی با مدافعان سلامت، مشارکت اجتماعی، ارتقای نظام شبکه بهداشتی درمانی و مراقبت‌های بهداشتی اولیه و اهمیت نقش رسانه‌ها به شدت نیازمندیم و بی شک مراقبین سلامت عزیز در این راه صعب، مسئولیت سخت و سنگینی بر عهده دارند.
در پایان مراسم با اهدای جوایز از زحمات ارزشمند مراقبین سلامت منطقه و کارشناس منطقه در هفته سلامت قدردانی شد.


ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار