پیشرفت ۶۰ درصدی اجرای مدول دوم تصفیه خانه فاضلاب شهرک صنعتی اردبیل

اردبیل(پانا) - مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی اردبیل از پیشرفت ۶۰ درصدی اجرای مدول دوم تصفیه خانه شهرک صنعتی شماره ۲ اردبیل خبر داد.

کد مطلب: ۱۱۸۰۶۵۷
لینک کوتاه کپی شد
پیشرفت ۶۰ درصدی اجرای مدول دوم تصفیه خانه فاضلاب شهرک صنعتی اردبیل

به گزارش روابط عمومی شرکت شهرک های صنعتی استان اردبیل، محمد اهلی، مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی اردبیل در جریان بازدید از تصفیه خانه فاضلاب شهرک صنعتی شماره ۲ اردبیل گفت: یکی از راه‌های رسیدن به توسعه پایدار و کاهش اثرات نامطلوب زیست محیطی، بهبود و توسعه روش‌های سیستم تصفیه فاضلاب است که تلاش می‌شود با اقدامات مناسب، اثرات زیست محیطی واحد‌های تولیدی کاهش یابد.

او اظهار کرد: از جمله اقدامات شرکت شهرک‌های صنعتی برای بهبود روند تصفیه فاضلاب واحد‌های تولیدی، احداث تصفیه خانه در شهرک‌های صنعتی است که در این راستا تاکنون ۴ تصفیه خانه در شهرک‌های صنعتی استان احداث شده و به مرحله بهره برداری رسیده است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان ادامه داد: احداث تصفیه خانه در شهرک‌های صنعتی دارای شروطی است که این شروط در هیات وزیران تصویب شده است که در صورت احراز شرایط لازم در یک شهرک صنعتی، مکلف به احداث تصفیه خانه فاضلاب در آن شهرک هستیم.

اهلی افزود: یکی از معضلات موجود در شهرک صنعتی اردبیل، تکمیل ظرفیت تصفیه خانه فاضلاب این شهرک صنعتی است که بدین منظور با دو راهکار تلاش شده است مشکل حجم ورودی فاضلاب به این تصفیه خانه کنترل و مرتفع شود.

او ادامه داد: راهکار نخست احداث مدول دوم تصفیه خانه بود که با تامین اعتبارات لازم از طریق منابع داخلی، ساختان ابنیه این پروژه در سال گذشته با اعتبار یکصد میلیارد ریالی آغاز گردید که این پروژه تاکنون در حدود ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان تصریح کرد: نصب تاسیسات مورد نیاز برای این تصفیه خانه به اعتباری بالغ بر دویست میلیارد ریال نیاز دارد که با توجه به محدودیت‌های بودجه‌ای و کمبود اعتبارات داخلی، تکمیل و اجرای کامل آن در حد توان این شرکت نبوده و نیازمند تخصیص اعتبارات استانی و ملی است.

اهلی از دیگر برنامه‌های این شرکت برای بهبود روند تصفیه خانه شهرک صنعتی شماره ۲ اردبیل را پیگیری جداسازی پساب خروجی واحد تولیدی سبلان پارچه دانست و افزود: در حال حاضر بیش از نیمی از ظرفیت مدول اول تصفیه خانه فاضلاب شهرک در اشغال پساب خروجی این واحد تولیدی است که این یکی از معضلات مهم این تصفیه خانه محسوب می‌شود.

او ادامه داد: با درخواست شرکت شهرک‌های صنعتی و با پیگیری‌های استاندار اردبیل و رئیس دستگاه قضایی استان، مقرر شده است تا این واحد تولیدی نسبت به اجرای تصفیه فاضلاب و انتقال آن از یک خط مجزا به رودخانه پذیرنده اقدام کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار