ظریف به رهبران جریانات سیاسی عراق چه گفت؟

تهران (پانا) - وزیر امور خارجه در ادامه دیدارهای خود با مقامات و شخصیت‌های سیاسی و دینی عراق، با  رهبران جریانات سیاسی و شخصیت‌های برجسته شیعی عراق از جمله نخست وزیران سابق دیدار  کرد.

کد مطلب: ۱۱۸۰۵۸۴
لینک کوتاه کپی شد
ظریف به رهبران جریانات سیاسی عراق چه گفت؟

به گزارش روابط عمومی وزارت امور خارجه، وزیر امور خارجه کشورمان که در این نشست در یک گفت و شنود تفصیلی به تشریح دیدگاه جمهوری اسلامی ایران در موضوعات مختلف پرداخت، ضمن تسلیت حادثه ناگوار بیمارستان ابن خطیب بغداد، بر اهمیت وحدت همه گروه‌ها و اطیاف عراقی برای پیشبرد اهداف عراق تاکید و جایگاه عراق جدید در منطقه را با اهمیت ذکر کرد.

محمدجواد ظریف در ادامه دیدگاه جمهوری اسلامی ایران مبنی بر حمایت و پشتیبانی از عراق متحد و مقتدر را مورد تاکید قرار داد.

وزیر امور خارجه کشورمان با اعلام حمایت ایران از عراق در مبارزه با داعش اظهارداشت عراق جلودار مبارزه با داعش در منطقه بود و با شهادت شهید سلیمانی از بزرگترین شهدای پس از پیروز انقلاب اسلامی، در عراق و در کنار شهید ابو مهدی، یک ارتباط همیشگی بین دو ملت ایران و عراق شکل گرفت.

ظریف همچنین در این نشست آخرین تحولات مربوط به روابط دو جانبه با عراق و مسائل منطقه‌ای جمهوری اسلامی ایران و تحولات گفتگو با کشورهای ١+۴ را نیز برای حاضرین تشریح کرد.

در این دیدار حاضرین در به صورت مشروح دیدگاه و نظرات خود را درخصوص مسائل عراق، روابط دو کشور و موضوعات منطقه‌ای مطرح کردند.

محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان همچنین درباره این سفر در صفحه توئیتر خود نوشت: مذاکرات خیلی خوبی با رئیس جمهور برهم صالح، نخست وزیر کاظمی، رئیس مجلس الحلبوسی، وزیر امور خارجه حسینی و رهبران ارشد شیعه و سنی در عراق داشتم. تاکید کردم که اولویت ایران همسایگانش هستند. از نقش محوری عراق در منطقه استقبال می‌کنیم. امروز دیدارهای بیشتری در بغداد و اربیل انجام می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار