مباحث دینی باعث نگاه دقیق و ظریف انسان به زندگی و مسائل اجتماعی می‌شود

مشهد(پانا)- مولف کتاب و عضو شورای فرهنگی دانشگاه علمی کاربردی شهرداری مشهد خدمت به جامعه، انسان دوستی و دینداری را مهم ترین وظیفه فعالان عرصه فرهنگی دانست.

کد مطلب: ۱۱۸۰۴۱۱
لینک کوتاه کپی شد
مباحث دینی  باعث نگاه دقیق و ظریف انسان به زندگی و مسائل اجتماعی می‌شود

مجید آل حسین طلبه جوان، عضو شورای فرهنگی دانشگاه علمی کاربردی شهرداری مشهد و مولف کتاب در گفت و گو با پانا گفت: «به طلبگی و مسایل دینی علاقه زیادی داشتم. مباحث دینی و ادبیات باعث می‌شود انسان در زندگی بخصوص به مسایل اجتماعی دقیق و ظریف نگاه کند.»
وی گفت: «به درس های حوزه با عشق و علاقه نگاه می کنم و این باعث شد کتاب عربی به روش نوین( صرف) و کتاب بهترین راه های خوشبختی از دیدگاه نهج البلاغه را بنویسم. چون خدمت به جامعه و انسان دوستی و دینداری را مهم ترین وظیفه خود می دانم.»
وی با اشاره به سطوح علمی طلاب و استقبال جوانان از حوزه گفت: «عده‏ ای از طلبه‏‌ ها سطحِ اول هستند. در این سطح نیاز به قدرت بیان، روان‏شناسی مخاطب و…نیست.»
وی نبود دانش و آگاهی و اطلاعات دینی روز را مهمترین مشکل فرهنگی در جامعه دانست وگفت: «یک عالم دینی باید بتواند انسان تربیت کند و به صورت ساختاری و کاملا عالمانه، جوانان و قشر فرهیخته و تحصیل کرده را گام به گام ارشاد و دست گیری کند. بفرموده مقام معظم رهبری این مسولیت ما جوانان دیندار وانقلابی راسنگین تر می کند.»
مهلا جلالی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار