با حضور رییس اداره سلامت و تندرستی اداره کل شهر تهران برگزار شد

وبینار آموزشی و قدردانی از مراقبان سلامت مناطق ۱۰، ۱۱، ۱۶، ۱۹

تهران (پانا) - رییس اداره سلامت و تندرستی اداره کل شهر تهران با تاکید بر نقش سفیران سلامت؛ همکاری سفیران سلامت و رعایت پروتکل های بهداشتی بر اساس اولویت سلامت دانش آموزان را از عوامل موثر رسیدن به اهداف والای سلامت برشمرد که سلامتی و آرامش را به جامعه و خانواده باز می کردند.

کد مطلب: ۱۱۸۰۳۴۶
لینک کوتاه کپی شد
وبینار آموزشی و قدردانی از مراقبان سلامت مناطق ۱۰، ۱۱، ۱۶، ۱۹

به مناسبت هفته سلامت، وبینار آموزشی و تقدیر از مراقبین سلامت مناطق ۱۰، ۱۱، ۱۶، ۱۹ با حضور سیف، رییس اداره سلامت و تندرستی اداره کل شهر تهران، گراوند، مدیر آموزش و پرورش منطقه یازده و عنایت مهر معاون پرورشی و تربیت بدنی منطقه یازده برگزار شد.
در این جلسه منصور سیف؛ رییس اداره سلامت و تندرستی شهر تهران ضمن گرامیداشت هفته سلامت گفت: هفته سلامت امسال با شعاری متفاوت از سال های قبل عنوان شده است. در سال های قبل افراد گروه های مختلف جهت توجه و حمایت مد نظر بودند، ولی امسال سازمان بهداشت جهانی با توجه به شیوع بیماری ناشی از ویروس کرونا، شعاری متناسب با عنوان جهانی عادلانه تر و سالم تر مطرح کرده است، زیرا بهره مندی از سلامت کامل حق هر شهروند است.

وی افزود: طبق دستور وزیر آموزش و پرورش به مدیرکل نوسازی این سازمان، کلیه مکان های بهداشتی مدارس شامل دستشویی ها، آبخوری ها و مانند آن، بایستی در اولین فرصت بهسازی و نوسازی شوند، بنابراین مراقبین سلامت باید در اولین فرصت نواقص را شناسایی و اعلام کنند تا شرایط بهداشتی مدارس برای سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۰ آماده شود.

سیف خاطرنشان کرد: در خصوص سفیران سلامت که در جهت رساندن اهداف سلامت به خانواده ها موثر بوده اند جشنواره سفیران برگزار شده و اسامی سفیران سلامت فعال نیز اعلام شده است و باید با رعایت پروتکل های بهداشتی و همکاری سفیران سلامت بر اساس اولویت سلامت دانش آموزان به اهداف والای سلامت برسیم و سلامتی را به جامعه برگردانده و استرس و نگرانی ناشی از این بیماری را از بین برده و آرامش را به خانواده ها بازگردانیم.

وی در ادامه گفت: من این هفته را مغتنم می دانم و از همه همکاران آموزش و پرورش، همکاران مناطق ۱۱،۱۰ ،۱۶ و ۱۹ حاضر در وبینار امروز و کارشناسان مسئولان و کارشناسان و مراقبان سلامت که در طی سال فعالیت های زیادی انجام داده اند تقدیر و تشکر می کنم.

در ادامه، قدرت الله گراوند، مدیر آموزش و پرورش منطقه ۱۱ ضمن تبریک و گرامیداشت هفته سلامت و با اشاره به جلوه های ویژه روزشمار این هفته عنوان کرد: بحث بهداشت از مهم ترین مقوله های جوامع بشری است و اولین اولویت، سلامت جسمی و روحی روانی است و بر این اساس دولت ها نیز سلامت را اولین و مهم ترین عامل پیشرفت می دانند که این مهم از خانواده و مدارس شروع می شود. بنابراین امروز آموزش و پرورش سردمدار سلامت است و بدین منظور ساماندهی نیروهای حوزه سلامت این سازمان از مقطع ابتدایی شروع می شود.

گراوند افزود: اکنون با توجه به زیست بوم جدید، مقوله بهداشت اهمیت حیاتی تری پیدا کرده است.

وی بحث بهداشت و سلامت را در حوزه های امتحانات حضوری دانش آموزان و در انتخابات مناطق ۱۹گانه تهران که یک وظیفه ملی است، برای سلامت مردم بسیار پراهمیت خواند و بر رعایت پروتکل های بهداشتی تاکید کرد.

در ادامه عنایت مهر معاون پرورشی منطقه ۱۱ ضمن تبریک هفته سلامت و ماه رمضان گفت: با شیوع بیماری کرونا بحث سلامت جلوه کرده و اهمیت آن بیش از پیش هویدا شده است و خصوصا کار همکاران ما در مدارس بیشتر نمود پیدا کرده است و در شرایط حاضر در امر انتخابات و مصون ماندن جامعه از بیماری نقش بسیار پررنگی دارند. عنایت مهر افزود: این هفته فرصتی است برای تقدیر و تشکر از این خادمان سلامت و امید است ثمرات این خدمت به همه افراد جامعه برسد.

در ادامه قربانی، کارشناس سلامت اداره سلامت شهر تهران و کارشناسان سلامت مناطق ۱۱، ۱۰،۱۶، ۱۹ هفته سلامت را تبریک گفته و از مراقبین سلامت مناطق تقدیر و تشکر کردند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار