توصیه‌های کرونایی؛ حذف وعده سحری ایمنی بدن را تضعیف می‌کند

تهران (پانا) - بر اساس اعلام کارشناسان تغذیه، گرسنگی و حذف سحری سیستم ایمنی بدن را ضعیف و خطر کرونا را زیاد می‌کند.

کد مطلب: ۱۱۷۹۹۳۵
لینک کوتاه کپی شد
توصیه‌های کرونایی؛ حذف وعده سحری ایمنی بدن را تضعیف می‌کند

رعایت اصول بهداشتی به منظور پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا از جمله شستشوی کامل دست ها با آب و صابون، رعایت فاصله با دیگران، ماندن در خانه و استفاده از ماسک در خارج از خانه در ماه مبارک رمضان باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

از آنجایی که رعایت اصول صحیح تغذیه ای تاثیر مهمی در تقویت سیستم ایمنی بدن برای مقابله با عفونت ها به خصوص بیماری کووید 19 دارد، تغذیه صحیح، نگرانی از تضعیف سیستم ایمنی و ابتلا به کووید در روزه داری را کاهش می دهد.

با تغذیه صحیح و مصرف منابع غذایی حاوی ویتامین A ،D ،E ، C، آهن، روی و سلنیوم که برای سیستم ایمنی مفید هستند، نگرانی از تضعیف سیستم ایمنی و ابتلا به کووید در روزه داری کاهش می یابد. همچنین در صورت داشتن مشکلات مرتبط با سلامت، برای اطمینان از بی ضرر بودن روزه با پزشک خود مشورت کنید.

از برگزاری مراسم افطاری بپرهیزید و نذورات خود را در قالب بسته های حمایتی در اختیار نیازمندان قرار دهید.

گرسنگی و حذف وعده های غذایی به ویژه سحری باعث کاهش سیستم ایمنی بدن شده و احتمال ابتلا به کووید را افزایش می دهد.

در وعده‌های سحر و افطار از منابع غذایی ویتامین A شامل انواع سبزی‌ها و میوه‌های زرد و نارنجی مانند هویج، کدوحلوایی و انواع مرکبات و زرده تخم‌مرغ، شیر و لبنیات استفاده کنید.

برای افزایش سیستم ایمنی بدن منابع غذایی ویتامین D لبنیات، زرده تخم مرغ و ماهی های چرب مصرف کنید.

برای تامین ویتامین E در طبخ غذا از روغن های مایع مانند کانولا، آفتابگردان و ذرت استفاده کنید.

از سبزی هایی مانند اسفناج، کلم پیچ، سویا و سیب زمینی در سحر و افطار و از انواع آجیل مانند فندق، بادام، گردو در فاصله افطار تا شام مصرف کنید.

برای ارتقای سیستم ایمنی بدن در ماه رمضان، منابع غذایی ویتامین های گروه B مانند انواع سبزی برگ سبز و میوه، شیر و لبنیات، انواع گوشت، زرده تخم مرغ، غلات سبوس دار، حبوبات مانند نخود، انواع لوبیا، عدس، باقلا، لپه و ماش، مغزها (پسته، گردو، بادام و فندق) را مصرف کنید.

برای دریافت آهن، گوشت قرمز، مرغ و ماهی، انواع سبزی ها، حبوبات، میوه های تازه و خشک شده و غلات کامل مصرف کنید.

مصرف غذاهای غنی از روی شامل گوشت قرمز، مرغ، ماهی، غلات کامل، حبوبات و تخم مرغ برای تقویت سیستم ایمنی در سحر، افطار و شام در ماه رمضان توصیه می شود.

از مصرف زیاد زولبیا و بامیه که حاوی مقادیر زیادی قند و چربی هستند، خودداری کنید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار