کارشناس سلامت و تندرستی منطقه ۳:

در شرایط کنونی دانش آموزان نباید از بحث های آموزشی در حوزه بهداشت دور شوند

تهران ( پانا)- کارشناس سلامت و تندرستی منطقه ۳، با اشاره به دغدغه آموزش موضوعات بهداشتی، بحث سلامتی و بررسی وضعیت جسمانی دانش آموزان، بر اهمیت تشکیل سفیران سلامت و تلاش مراقبین و رابطین بهداشت در دوران همه گیری کرونا تاکید کرد.

کد مطلب: ۱۱۷۹۸۹۲
لینک کوتاه کپی شد
در شرایط کنونی دانش آموزان نباید از بحث های آموزشی در حوزه بهداشت دور شوند

سمیه محمدی؛ کارشناس سلامت و تندرستی منطقه ۳، در نشستی کوتاه با دانش آموز خبرنگار پانا به مناسبت هفته سلامت گفت: من از نزدیک تمام دغدغه های مراقبین سلامت و دانش آموزان را لمس کرده ام. از سال ۱۳۹۴، به عنوان کارشناس سلامت منطقه مشغول به کار هستم.

وی به عنوان کارشناس سلامت، اهداف و اولویت های کار خود را اینگونه بیان کرد: باتوجه به اینکه حدود دو سال است که دانش آموزان از محیط مدرسه دور هستند اولویت بنده ارتباط با دانش آموزان به صورت دورادور است، یعنی بچه ها نباید از بحث های آموزشی در حوزه بهداشت دور شوند و بایستی ما از طریق مدارس و فضای مجازی با آنها ارتباط داشته باشیم. اولویت اصلی دربحث سلامت ارتباط با دانش آموزان چه به صورت مجازی وچه حضوری است.

کارشناس سلامت منطقه ۳ در پاسخ به این پرسش که با توجه به مجازی شدن آموزش و آسیب های ناشی از آن، چه راهکاری در راستای فعالیت های سلامت دانش آموزان در نظر دارید گفت: باتوجه به اینکه در حال حاضر علاوه بر دغدغه در بحث آموزش موضوعات بهداشتی، بحث سلامتی و بررسی وضعیت جسمانی دانش آموزان هم خیلی مهم است. با همکاری مرکز بهداشت به مدارس اعلام شد که شماره تماس پایگاه های بهداشت در اختیار اولیا قرار دهند و اولیای محترم از طریق مشاوره با مراقبین سلامت از وضعیت بهداشتی فرزندشان مطلع شوند. در ضمن اگر نیاز به حضور دانش آموز در مرکز بهداشت باشد به آنها نوبت مراجعه داده می شود. در خصوص بحث وارنیش فلوراید دندان دانش آموزان ابتدایی نیز اولیا با مراجعه به مراکز بهداشت از این خدمات استفاده کنند.

وی توجه به نیروی انسانی ارزشمندی که در اختیار آموزش و پرورش است (دانش آموزان) را برای نهادینه کردن برنامه ها و آموزش های فرهنگی حائز اهمیت دانست و در رابطه با برنامه های سلامت در منطقه افزود: ما برای آموزش دانش آموزان، از مدارس خواستیم تا گروه های سفیران سلامت را تشکیل دهند و آموزشهای خود را با توجه به سرفصل های کتاب سفیران سلامت آغاز کنند. البته مراقبین و رابطین بهداشت نیز در این دوران همه گیری بسیار فعال و در صحنه بودند و فعالیت های خوبی از قبیل تهیه فایل های آموزشی و در اختیار قرار دادن دانش آموزان نقش موثری در ارائه نکات بهداشتی به دانش آموزان داشته است.

وی افزود: در سطح منطقه نیز مسابقات مختلف بهداشتی برگزار شده است تا به این بهانه دانش آموزان از مسیر توجه به سلامت خود واطرافیانشان غافل نشوند. در هفته سلامت هم آزمون هماهنگ سفیران سلامت را به صورت هماهنگ برگزار می کنیم.

محمدی درپایان برای پویایی هرچه بیشتر و فعالیت های سلامت زیر پوشش آموزش و پرورش افزود: به نظر من بحث جذب مراقبین سلامت وحضور این عزیزان در مدارس بسیار حائز اهمیت است، واینکه از افراد متخصص در این حوزه استفاده شود. در سالهای اخیر متاسفانه دانش آموزان کمتر از افراد متخصص در این حوزه بهره مند بوده اند. ان شاءالله با ریشه کنی ویروس منحوس کرونا بازهم شاهد حضور دانش آموزان در مدارس باشیم.

*خبرنگار دانش آموز پانا؛ آرمیتا رزاقیان

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار