ناصر شهنازی در گفت‌وگو با پانا

وقتی تیم با رابطه به لیگ برتر برسد قوانین و مقررات کنار خواهد رفت

آیین‌نامه لیگ برتر نباید با تلفن و خواهش بر هم بریزد/ در کشوری که رنکنیگ ۸ والیبال جهان را دارد باید همه چیز قانونی باشد

تهران (پانا) - سرمربی تیم والیبال سایپا تهران می‌گوید موافق این است که همه استان‌ها در لیگ والیبال تیم داشته باشند اما در والیبال حرفه‌ای، افزایش تعداد تیم‌های لیگ برتر والیبال نیاز به زیرساخت دارد.

کد مطلب: ۱۱۷۹۵۵۷
لینک کوتاه کپی شد
وقتی تیم با رابطه به لیگ برتر برسد قوانین و مقررات کنار خواهد رفت

ناصر شهنازی در گفت‌وگو با خبرنگار پانا، درباره برگزاری مسابقات لیگ برتر والیبال با حضور ۱۶ تیم گفت: « کشور ایران با جغرافیایی بزرگ و پهناوری روبروست و نسبت به کشورهای اروپایی شرایط خاص خودش را دارد. در استان‌ها و شهرستان‌های ایران علاقمندان زیادی به والیبال وجود دارد، اما موضوعی که باید آن را مدنظر قرار دهیم ظرفیت لیگ والیبال است و اینکه چه تعداد بازیکنان با کیفیت داریم و بحث قانونمند بودن لیگ را هم در نظر بگیریم. »

وی ادامه داد: « همه مردم ایران دوست دارند در والیبال شریک باشند و این مسئله کاملاً به حق است، اما زمانی که حرف برگزاری مسابقات لیگ به صورت حرفه‌ای به میان می‌آید نباید جنبه احساسی آن را در نظر بگیریم. اگر قرار بود مسابقات به صورت استانی برگزار شود تمامی استان‌ها و شهرستان‌های علاقمند به والیبال حضور در آن شرکت می‌کردند و هیچ مسئله‌ای به وجود نمی‌آمد، اما برگزاری لیگ به صورت حرفه‌ای و هزینه میلیاردی که باشگاه‌ها برای حضور در لیگ برتر پرداخت می‌کنند، شرایط را سخت می کند بنابراین باید جنبه احساسی بودن آن را کنار بگذاریم. »

سرمربی تیم والیبال سایپا اظهار کرد: « من هم دوست دارم همه شهرستان‌ها و استان‌ها در لیگ برتر والیبال مشارکت داشته باشند، اما بُعد حرفه‌ای و کیفیت مسابقات هم بسیار مهم است و نباید آن را نادیده بگیریم. مسابقات نباید یک طرفه باشد و کاملا باید به صورت قانونمند باشد. آیین نامه سازمان لیگ باید ضمانت اجرایی داشته باشد و با یک تلفن و خواهش مفاد آیین‌نامه به هم نریزد. متاسفانه در کشور ما رابطه حرف اول را می‌زند و افراد به خودشان این اجازه را می‌دهند که مفاد آیین‌نامه سازمان دیگر را دور بزنند. »

ناصر شهنازی ادامه داد: « صعود و سقوط لیگ‌ها باید قانونی باشد و ارزش افزوده به تیم‎‌ها داده شود. برای حضور در لیگ والیبال تیم‌ها باید پله پله مراحل را طی کنند و اگر هر تیم ارزش افزوده داشته باشد به این صورت که حضور در لیگ برتر امتیاز باشد و در چنین شرایطی بخش خصوصی هم رغبت بیشتری پیدا می‌کند تا در لیگ حضورش را ادامه دهد و این نگرانی را ندارد که متضرر می‌شود. »

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار