مدیر آموزش و پرورش منطقه ۱۵ تهران:

رمز تحقق شعار سال، وحدت و همدلی مردم و مسئولان است

تهران(پانا)- وحدت، همدلی مردم و مسئولان رمز تحقق شعار سال است و  این شعار تنها مربوط به بخش صنعت نیست، بلکه در تمامی امور کاربرد دارد و برای تمامی ملت است و باید در آن تدبر و تامل  و برنامه ریزی  کرد و اهتمام ویژه برای عملی کردن آن در آموزش و پرورش داشت.

کد مطلب: ۱۱۷۹۴۷۵
لینک کوتاه کپی شد
رمز تحقق شعار سال، وحدت و همدلی مردم و مسئولان است

به گزارش کارشناسی اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش منطقه ۱۵، جلسه مجازی با مدیران مدارس کلیه مقاطع تحصیلی با موضوع بررسی امور جاری منطقه با حضور سعید شهریاری مدیر آموزش و پرورش و معاونان منطقه در دفتر مدیریت برگزار شد.

سعید شهریاری، مدیر آموزش و پرورش منطقه ضمن آرزوی قبولی طاعات و عبادات و تاکید بر رعایت پروتکل های بهداشتی با توجه به آمار جان باختگان در روزهای اخیر و معرفی کتاب هنر شفاف اندیشیدن و با اشاره به شعار اعلام شده از سوی مقام معظم رهبری با عنوان تولید، پشتیبانی ها و مانع زدایی ها، اظهار کرد: وحدت، همدلی مردم و مسئولان، رمز تحقق شعار سال است و این شعار تنها مربوط به بخش صنعت نیست، بلکه در تمامی امور کاربرد دارد و برای تمامی ملت است و باید در آن تدبر و تامل و برنامه ریزی کرد و اهتمام ویژه برای عملی کردن آن در آموزش و پرورش داشت.
وی در ادامه در خصوص عوارض خطرناک جسمی، روحی و روانی و اجتماعی فضای مجازی و چگونگی مهار آن سخن گفت و در ادامه با اشاره به توصیه های 9 گانه مقام عالی وزارت اذعان کرد: مدیران و معلمان مدارس نظرات و پیشنهادات خود را در خصوص مهار عوارض فضای مجازی اعلام کنند و همچنین مستند سازی کلیه فعالیتهای مجازی، ارتباط بهینه با اولیا و احیا دانش آموزانی که ترک تحصیل کرده اند را در دستور کار خود قرار دهند.

شهریاری در حاشیه این جلسه توصیه هایی در خصوص صحت و سلامت آزمون های پایان سال تحصیلی، تسریع در هدایت تحصیلی، همکاری با پژوهشسرا و آمادگی مدارس برای آزمون حضوری یا غیرحضوری باتوجه به دستورالعمل ستاد ملی کرونا بیان کرد.
در این جلسه طاهری؛ معاون پشتیبانی و اداری نیز ضمن تبریک حلول ماه مبارک رمضان، در خصوص پرداخت حقوق معلمان حق التدریس، ثبت نام کتب درسی به صورت گروهی و انفرادی و الزامی بودن پرداخت هزینه کتب درسی و بیمه از سوی اولیا، حضور سه نفر کادر اجرایی در مدارس، واریز کمک سرانه به میزان هر دانش آموز 7000 تومان، چگونگی تجلیل از معلمان در هفته معلم ،استمرار خدمت کارکنان حداکثر تا 65 سال و اعلام استمرار تا 5 مهر ماه، بازنشستگی پیش از موعد، مرخصی فصلی مدیران و معلمان مدارس، نقل و انتقالات در سال جاری و چگونگی پرداخت وام 60 میلیونی صندوق ضروری توضیحاتی بیان کرد.

در ادامه خواجه زاد؛ معاون پژوهش و برنامه ریزی در خصوص سامانه نظارت و سامانه های در سطح منطقه اظهار کرد: چند روزی به علت به روز رسانی و یکسان سازی سامانه ها قطع بوده و هم اکنون مشکل برطرف شده است وی در ادامه در خصوص سنجش صلاحیت معلمان، رصد و پایش فعالیت های آموزشی و پرورشی، تجلیل از معلمان به مناسبت هفته معلم در فضای مجازی به نکات مهمی اشاره کرد.

عابدی معاون آموزش ابتدایی در این جلسه ضمن تشکر از مسئولین ستاد ثبت نام سال گذشته، درخصوص ثبت نام الکترونیکی پایه اول و ثبت نامه میان پایه توضیحاتی ارائه داد.

سپس عبداله نیک مهر سرپرست معاونت پرورشی و تربیت بدنی ضمن آرزوی قبولی طاعات و عبادات و تشکر از زحمات فاطمه موسی خوئینی معاون اسبق پرورشی منطقه، اظهار کرد: آموزش همانند اورانیوم می ماند اگر غنی نشود نمی تواند اثرگذار باشد، پس آموزش و پرورش همراه و همگام با هم می تواند اثرگذار باشد، اگر آموزش همراه با پرورش نباشد تاثیر گذاری آن کمتر است و آموزش در کنار پرورش، مهم‌ترین وظیفه آموزش‌وپرورش است.

سرپرست معاونت پرورشی نیز عنوان کرد: مهمترین، کلیدی ترین وکاربردی ترین نقش را، نقش نظارتی مدیران مدارس دانست و اذعان کرد: مادامی به هدف می رسیم که مدیران نقش نظارتی خود را به خوبی انجام دهند معلمان می بایست نقش مشاوره ای وتربیتی را در مدارس احیا کنند و تربیت یک فرایند است که باید تقویت شود و امیدواریم در کنار آموزش منسجم نظام تربیتی را هم به خوبی پیش ببریم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار