مدیر آموزش و پرورش منطقه ۱۵:

فقر، طلاق، اعتیاد و بد سرپرستی چهار عامل آسیب‌های اجتماعی است

تهران(پانا)- در مدیریت برنامه ریزی تحصیلی خصوصا با توجه به اینکه کلاس ها به صورت مجازی برگزار می شود، نقش والدین در نوع ارتباط با همسالان و چگونگی نظارت آنها بسیار موثر است.

کد مطلب: ۱۱۷۹۱۹۱
لینک کوتاه کپی شد
فقر، طلاق، اعتیاد و بد سرپرستی چهار عامل آسیب‌های اجتماعی است

به گزارش کارشناسی اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش منطقه 15، جلسه مشاوره ویژه دانش آموزان دوره متوسطه با حضور سعید شهریاری؛ مدیر آموزش و پرورش، طاهری معاون پشتیبانی و اداری، عبداله نیک مهر؛ سرپرست معاونت پرورشی، خواجه زاد معاون پژوهش و برنامه ریزی و سجاد هاشمی کارشناس مسئول مشاوره با موضوع چگونگی مقابله با اضطراب و مدیریت برنامه ریزی تحصیلی در دفتر مدیریت تشکیل شد.

مدیرآموزش و پرورش منطقه ضمن آرزوی قبولی طاعات و عبادات همکاران، چهار عامل آسیب های اجتماعی را، فقر، طلاق، اعتیاد و بدسرپرستی برشمرد و تصریح کرد: با توجه به شیوع کرونا، مراکز مشاوره‌ای ما ملزم شدند تا در این ایام حضور داشته باشند، شماره تلفن تماس را به همه مدارس اعلام کردیم و همه مشاوران ملزم هستند پاسخگوی تلفنی همه دانش‌آموزان باشند.
شهریاری، در خصوص ارجاع افراد پرخطر پس از شناسایی گفت: آن‌هایی که مشاور یا مربی منتخب می‌توانند دنبال کنند و در سطحی حاد نیست، در همان مدرسه پیگیری می‌شود. آن‌هایی که شدت و حدتش بیشتر است به کمیته نماد در منطقه ارجاع داده و آنجا در سطحی بالاتر پیگیری‌ها انجام می‌شود. برخی از اینها نیاز به اقدامات معاضدتی، انتظامی و قضایی دارد که آنها را به مرکز مشاوره اداره کل ارجاع داده می شوند.
در ادامه هاشمی کارشناس مسئول مشاوره منطقه اظهار کرد: تغییر مقطع دانش آموزان باعث ایجاد پیامدهایی می شود و ممکن است دانش آموزان دچار افت و خیز شوند که در اینصورت نیاز به چگونگی همراهی آگاهانه والدین است و ۵ عامل: تغذیه، تحرک و ورزش، خواب، آب و تنفس را از عوامل بهبود دهنده یادگیری معرفی کرد.
شایان ذکر است در پایان جلسه، نقش والدین در نوع ارتباط با همسالان و چگونگی نظارت آنها مورد بحث قرار گرفت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار