کارشناس مسئول آموزش ابتدایی ناحیه یک شهرری:

طرح مدیریت دانش در فضای مجازی، گامی موثر در جهت اعتلای دانش مدیران مدارس ابتدایی

شهرری(پانا)- کارشناس مسئول آموزش ابتدایی آموزش و پرورش ناحیه یک ری از اجرای موفق مدیریت دانش در فضای مجازی، برای مدیران واحدهای آموزش ابتدایی این منطقه با هدف ارتقاء دانش و هم افزایی علمی خبر داد.

کد مطلب: ۱۱۷۹۴۷۲
لینک کوتاه کپی شد
طرح مدیریت دانش در فضای مجازی، گامی موثر در جهت اعتلای دانش مدیران مدارس ابتدایی

سمیه میری در گفت و گو با پانا در تشریح اجرای طرح مدیریت دانش در فضای مجازی با هدف بهینه مدیریت اظهار کرد: طرح بهینه مدیریت طرحی بسیار موفق است که باعث ایجاد انگیزش و ارتقاء نگرش مدیران خواهد شد؛ این طرح در جلسه‌ای که که با حضور معاون آموزش ابتدایی و ارزیابان طرح تدبیر و مسئولین ۶ قطب مدارس ابتدایی برگزار شد به تصویب رسید. اجرای این طرح از دی‌ماه سال گذشته آغاز شده و هر ماه مدیریت کانال مدیران مدارس ابتدایی ناحیه یک شهرری در شبکه شاد به عهده یکی از این قطب‌ها است و در محور محوله شاخص ارزیابی مدیران به هم‌افزایی خرد جمعی، مشارکت و کار تیمی موفق پرداختند.
او افزود: از آنجایی که تمام شاخص‌های کلیت مدیریت مدارس ابتدایی در فرمی با عنوان شاخص‌های ارزیابی و عملکرد واحدهای آموزشی از نگاه معاونت آموزش ابتدایی، بر اساس ساحت‌های شش‌گانه سند تحول بنیادین تنظیم شده است، این فرم در ۶ محور شامل بهسازی مدیریت آموزشی، عوامل اجرایی، امور اداری، تشویق‌ها و تقدیرها، فوق‌برنامه و پرونده‌های دانش‌آموزی، که هر کدام از این محورها دارای زیر مجموعه هایی هستند و تجمیع آنها اصول و شاکله اصلی مدیریت در یک واحد آموزشی در دوره ابتدایی را شامل می‌شود.
میری با اشاره به اینکه، یادگیری کامل ۶ محور فرم مذکور، به معنای گذراندن یک دوره کامل در مدیریت آموزش ابتدایی محسوب کرد، گفت: محور اصلی فرم شاخص‌های ارزیابی و عملکرد واحدهای آموزش ابتدایی در بین شش قطب در منطقه شد و هر قطب مسئول آگاهی‌بخشی و برگزاری کارگاه‌های عملی، آموزشی شد. مسئول هر قطب با توجه به محوریت سپرده شده ابتدا به برگزاری جلسات دانش‌افزایی و کسب اطلاعات پرداخته و سپس فعالیت‌های آموزشی و تجربه‌های موفق کسب شده را توسط مدیران مدارس خود با روش‌های مختلف اینفوگرافی، پوستر، ویدئو، پادکست و جلسات لایو در اختیار سایر مدیران قرار می‌دهد.
کارشناس مسئول آموزش ابتدایی ناحیه یک شهرری، در تشریح دو هدف اصلی این طرح گفت: با اجرای این طرح در منطقه ابتدا مدیران به خود‌ارزیابی شاخص‌های مطرح شده در این فرم ارزیابی و عملکرد پرداختند و در صورت داشتن تخصص‌هایی در این شاخص‌ها، آن را در اختیار سایر مدیران قرار می‌دادند و در بخش دیگر، مدیران جدید‌الانتصاب منطقه از تجربیات برتر و دانش‌های تخصصی سایر مدیران استفاده می‌کردند و سبب دانش‌افزایی و ارتقاء سطح مدیریت در آنها می‌شد.
همچنین در کنار تمام این فعالیت‌ها موضوع خرد جمعی و کار مشارکتی نقطه قوت این طرح بود که دستیابی به اهداف اصلی این طرح را میسر می‌کند.
او تصریح کرد: به همت و همکاری خوب مدیران مدارس پویایی و نشاط مطلوبی در اجرای این طرح برقرار بود و به تعبیر همکاران جامی پر از تجربه در فضای برنامه شاد برای مدیران مدارس ابتدایی ایجاد شد و امیدوار هستیم با استفاده از خرد جمعی و هم‌افزایی علمی گامی موثر در جهت اعتلای فرهنگ و دانش این مرز و بوم برداریم.

خبرنگار: سمیه نیک‌فکر

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار