اهدای ۲۶۰ هزار تبلت و گوشی تلفن همراه به دانش آموزان کم برخوردار در سراسر کشور

رشت ( پانا) - رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور گفت از آغاز سال تحصیلی تاکنون ۲۶۰هزار تبلت و گوشی تلفن همراه به ارزش ۹۰۰میلیارد تومان تهیه و میان دانش آموزان نیازمند در سراسر کشور توزیع شده است.

کد مطلب: ۱۱۷۹۱۲۸
لینک کوتاه کپی شد
اهدای ۲۶۰ هزار تبلت و گوشی تلفن همراه به دانش آموزان کم برخوردار در سراسر کشور

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرروش استان گیلان، سید جواد حسینی در این نشست اظهار کرد: از سال پارسال تاکنون طرح هدایت با شعار هر دانش آموز یک تبلت و هر تبلت یک مدرسه و یک کلاس درس در کشور آغاز کردیم و خوشبختانه با کمک امکانات دولتی، عمومی، مردمی و خیران توانستیم تاکنون ۲۶۰هزار تبلت و گوشی تلفن همراه به ارزش ۹۰۰میلیارد تومان تهیه و میان دانش آموزان نیازمند در سراسر کشور توزیع کردیم.

وی با اشاره به سه بسته تحولی سال گذشته آموزش و پرورش استثنایی اظهار کرد: برای سال ۱۴۰۰ نیز بسته‌های تحولی مشکلات دانش‌آموزان دیرآموز، کیفیت‌بخشی به طرح تلفیقی فراگیر، افزایش گروه‌های تحت پوشش آموزش و پرورش استثنایی، کیفیت‌بخشی به مشکلات ویژه یادگیری، مدرسه انطباقی ۲ و آموزش‌های خانواده محور در آموزش و پرورش استثنایی تدوین شده است.

وی با تأکید بر شناسایی توانایی دانش آموزان با نیاز ویژه تاکید کرد و گفت: پارسال ۳۱۱دانش آموز با نیاز ویژه توانستند در کنکور حائز رتبه‌های دانشگاهی شوند و این آمار نشان می‌دهد با شناسایی توانمندی‌های این دانش آموزان و پرورش آن می‌توان زمینه تحصیل و پیشرفت این دانش آموزان را فراهم کنیم.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور ، با بیان اینکه به زیستن اساس فعالیت وزارت آموزش و پرورش است، افزود: باید زمینه تحصیل دانش آموزان با نیاز ویژه (استثنایی) در مدارس عادی با عنوان طرح تلفیقی - فراگیر در مدارس سراسر کشور از جمله گیلان فراهم شود.

حسینی در ادامه، از اختصاص یک میلیارد تومان اعتبار برای تجهیز مرکز جامع توانبخشی و آموزشی در گیلان خبر داد و گفت: باید با فرصت آفرینی زمینه تحصیل و پیشرفت برای همه دانش آموزان چه عادی چه دانش آموزان با نیاز ویژه فراهم شود.

وی همچنین از اختصاص ۶۰۰ میلیون تومان اعتبار برای خرید ۲۰۰ تبلت و گوشی تلفن همراه برای دانش آموزان استثنایی در گیلان خبر داد و افزود: یک میلیارد تومان دیگر نیز برای خرید ۲ هزار و ۵۰۰ وسیله توانبخشی مدارس استثنایی و مراکز جامع توانبخشی و سلامت امروز در نظر گرفته شده است.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور با بیان اینکه بر اساس آمایش سرزمینی ۲۱۰ مدرسه استثنایی در کشور نیاز است گفت: ساخت این مدارس از سال گذشته در قالب نهضت از خشت تا بهشت آغاز شده است و تاکنون ۱۴۰ مدرسه یا ساخته شده است و یا کلنگ زنی شده است.

حسینی گفت: از این تعداد، ۵ مدرسه در استان گیلان نیاز است که در صورت تأمین زمین توسط استان، ساخت این مدارس با اعتبار سازمان آموزش و پرورش استثنایی، مشارکت خیرین و سازمان نوسازی مدارس آغاز خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار