رئیس کل دادگستری مازندران:

حکم نهایی پرونده محیط‌بانان آملی صادر نشده است

تهران (پانا) - رئیس کل دادگستری مازندران گفت حکم نهایی پرونده محیط‌بانان آملی صادر نشده و این پرونده در معاونت قضایی قوه قضاییه در حال بررسی است.

کد مطلب: ۱۱۷۹۰۸۵
لینک کوتاه کپی شد
حکم نهایی پرونده محیط‌بانان آملی صادر نشده است

به گزارش مرکز رسانه قوه قضاییه، حجت الاسلام والمسلمین اکبری پیرامون خبری مبنی بر «محکومیت سه محیط‌بان آملی»، بابیان اینکه پرونده جدید نیست و مربوط به سنوات گذشته است، افزود: دادگستری کل استان مازندران در سال گذشته جهت اتقان آرا و احقاق حقوق افراد و حسب درخواست محکوم علیه، در راستای ماده ۴۷۷ قانون آیین دادرسی کیفری پس از بررسی با پذیرش خلاف شرع بین، حکم اصداری پرونده را به معاونت قضایی قوه قضاییه ارسال و موضوع در آن مرجع درحال بررسی است و حکم نهایی نشده است.

رئیس کل دادگستری مازندران افزود: در خصوص موضوع مطروحه نیز هیچگونه اعتراضی از سوی مقامات استان مازندران واصل نشده است.

این سه محیط بان سال ۱۳۹۶ در جریان تعقیب و گریز با فردی که به او مظنون شده بودند ناچار به تیراندازی و شلیک به تایر خودروی او شدند.
در نهایت نیز پس از رسیدن به شخص مد نظر به دلیل درگیری فیزیکی ایجاد شده از دستبند و اسپری فلفل استفاده کردند.
شهروند آملی متهم به شکار، پس از این ماجرا از محیط بانان شکایت کرد و دادگاه بدوی نیز حکم سنگین مجموعا ۱۸ سال حبس و سه سال انفصال از خدمت را برای محیط بانان در نظر گرفت که این حکم در دادگاه تجدیدنظر پس از یک بار نقض شدن، بار دیگر علیه محیط بانان با تخفیف به سه سال حبس برای هر کدام از محیط بانان یک سال انفصال از خدمت کاهش یافت.
دادگاه با توجه به نداشتن پیشینه کیفری محیطبانان ۱۸ ماه از حبس را به مدت دو سال تعلیقی و ۱۸ ماه دیگر را لازم‌الاجرا اعلام کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار