آسیب های ناشی از آموزش در فضای مجازی را برای دانش آموزان جدی بگیریم

تهران (پانا)- منشی کمیسیون ورزش و سلامت مجلس دانش آموزی، محروم ماندن دانش آموزان از فضای شاد مدرسه و تلاش برای یادگیری، زندگی دسته جمعی و عدم حضور در اجتماع همچنین برگزار نشدن فعالیت های ورزشی را از عوامل مهم ایجاد مشکلات آموزشی دانش آموزان برشمرد.

کد مطلب: ۱۱۷۸۶۹۴
لینک کوتاه کپی شد
آسیب های ناشی از آموزش در فضای مجازی را برای دانش آموزان جدی بگیریم

امیر مهدی ساکی؛ منشی کمیسیون ورزش و سلامت مجلس دانش آموزی در مصاحبه ای که به مناسبت هفته سلامت با ایشان انجام شدگفت: شیوع ویروس کرونا و تعطیلی اجباری آموزش‌ها و سوق دادن مدارس به سمت آموزش غیر حضوری در اواخر سال ۱۳۹۹ و تداوم آن در سال تحصیلی جاری به مجموعه نظام آموزشی شوک آور است و افزود: با آغاز سال تحصیلی جدید با توجه به پابرجا بودن شرایط پیشین، بیشتر اولیا تمایلی به بازگـشایی مدارس نداشتند و تدریس در سامانه شاد و فضای مجازی را به حضور دانش آموزان در مدرسه ترجیح می دادند.

بدون شک آماده سازی و آموزش خانواده ها و دانش آموزان به آموزش مجازی و آنلاین با توجه به شیوع گسترده ویروس کرونا ضرورتی بود که در سایه مشکلات ناشی از کرونا مورد غفلت قرار گرفت.
وی در ادامه گفت: محروم ماندن دانش آموزان از فضای شاد مدرسه و تلاش برای یادگیری، زندگی دسته جمعی و حضور در اجتماع همچنین برگزار نشدن فعالیت های ورزشی از دیگر مشکلاتی است که آموزش غیر حضوری برای دانش آموزان ایجاد کرده است.

منشی کمیسیون سلامت افزود: در زمینه آماده‌سازی دانش‌آموزان برای پذیرش شرایط آموزش غیرحضوری، باید از همان ابتدا آموزش‌ها لازم ارائه می شد و مشکلات زیرساختی، روحی و روانی و آموزشی مورد بررسی قرار می گرفت.

وی بیان کرد: علاوه بر این نقش تربیت اجتماعی مدارس و پل ارتباطی بین دانش‌آموزان با مجازی شدن تدریس ها از بین رفت و با تاسف می‌توان اعلام کرد که دانش‌آموز ها منفعل شدند و خانواده‌ها و مدارس نیز بیشتر به ارتباط علمی بین معلم و دانش‌آموز ارزش و اهمیت می‌دهند و گویا ارتباط دوستانه و تربیتی بین معلم و دانش آموز را از یاد برده‌اند.

وی در پایان گفت: ما به عنوان بخشی از جامعه دانش‌آموزی باید هر چه در توان داریم برای ارتباط موثر اخلاقی تربیتی آموزشی بین معلم و دانش‌آموزان و دانش‌آموزان با یکدیگر انجام دهیم تا سلامت جسمی و اخلاقی آینده‌سازان این کشور را تضمین کنیم و آسیب های ناشی از آموزش مجازی را در دانش آموزان به حداقل برسانیم.

*خبرنگار دانش آموز پانا؛ آرمیتا رزاقیان

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار