کانون‌های فرهنگی، هنری نقش بسزایی در مهارت‌آموزی نوجوانان دارند

کاشمر (پانا)- مدیر کانون فرهنگی هنری هدایت کاشمرعنوان کرد کانون فرهنگی نقش بسزایی در مهارت‌آموزی نوجوانان دارد.

کد مطلب: ۱۱۷۷۹۶۵
لینک کوتاه کپی شد
کانون‌های فرهنگی، هنری نقش بسزایی در مهارت‌آموزی نوجوانان دارند

عصمت کفاشیان مدیر کانون فرهنگی هنری هدایت مسجد الرضا کاشمر در گفت‌وگو با پانا با اشاره به اینکه کانون از سال 1384 با محوریت آموزش قرآن همراه با حفظ و درک مفاهیم و معانی آغاز به کار کرده است، گفت: در طی این سالها فعالیت‌هایی نظیر کلاس تقویتی، هنری، سرود و نقاشی نیز داشته ایم.

وی ادامه داد: البته کلاس های هایی در زمینه اشتغال‌زایی خواهران و آموزش گیوه بافی، شیرینی پزی، خیاطی، گلسازی، دکوپاز، رزین و.... داشته ایم و در ایام شیوع ویروس کرونا توانسته ایم کلاس ها را به صورت مجازی تشکیل دهیم.

مدیر کانون فرهنگی و هنری هدایت افزود: مشکلات اصلی ما با توجه به اینکه جزو مناطق محروم هستیم، نبود امکانات اولیه مخصوصا نبود محیط مناسب ورزشی و فضای سبز برای ما بسیار دردسر ساز شده است.

وی گفت: کمبود بودجه در مسیرهای آموزش مشکلات زیادی ایجاد کرده، اما با وجود همه این مشکلات باز هم از این ظرفیتهای موجود در محله استفاده کردیم و هنوز هم این فعالیت ها ادامه داد.

وی خاطرنشان کرد: خوشبختانه در کانون تابه‌حال ۲۰۰ نفر عضو فعال داشته ایم که باعث خوشحالی است با آن مشکلات فراوان توانسته ایم نوجوانان را جذب محیط کانون و مسجد کنیم.

وی گفت: نوجوانان و کودکان امروزی آینده سازان فردا هستند، یعنی آنها فردایی نه چندان دور می خواهند در این جامعه زندگی کنند به همین دلیل تمام سعی و کوشش خود را خواهیم کرد که مهارت و نکات لازم را به آنها آموزش دهیم، با اینکه سدهای زیادی در این راه جلوی ما قرار دارد اما متاسفانه چاره ای نیست و باید به راه خود ادامه دهیم. کانون های فرهنگی هنری نقش بسزایی در مهارت‌آموزی نوجوانان دارند.

وی گفت: در ماه مبارک رمضان جلسات آموزش قرآن به طور ویژه با حضور اساتید برجسته، استاد سبزه هر شب راس ساعت ۸ و نیم برگزار می شود.

کفاشیان افزود: این جلسات برای بانوان همه روزه ۹ و نیم صبح برگزار می شود و در طی این جلسات، کارشناس خانم قربی از مکتب الرقیه آموزش هایی در خصوص آسیب های فضای مجازی ارائه می دهند. همچنین در این جلسات، برنامه پرسش و پاسخ ویژه نوجوانی که تازه ازدواج کردند نیز ارائه می شود.

مجتبی صاحب زمانی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار